Idag är det andra dagen på vår kur av lillasyster (6 månader) och det har hitills gått ganska bra tycker jag. Men precis som igår så krånglar den långa dagluren, som ska vara 1,5 tim. Idag vaknade hon efter 40 min och grät lite, jag avvaktade men hon började skrika upp sig så jag drog en ramsa*4. Hon skriker mera men efter en stund så småpratar hon där inne
Sen börjar hon gråta igen efter bara några minuter och jag ramsar efter en stund men skriket stegrar sig så jag går in och ger en kort buff, solfj. samt ramsar mej ut. Sen är det tyst i 15 min och jag tänker att hon nog somnat om igen, skönt!! Men så kommer det gråt igen och det håller i sig några minuter så jag drar en ramsa*4 igen, men hon verkar inte riktigt nöjd med det alls utan börjar skrika mera
Ska tillägga att hon innan hon somnade var väldigt hård i magen och bajsade bara några stenhårda små pluttar under väldig gråt
Snart är det ju dax att ta upp en förhoppningsvis glad liten tjej, men idag behövs det nog läggas till marginalkvarten på slutet!!
Föresten vårt schema ser ut så här:
19-07 sova natt
7.15 amma
7.45 gröt
9.00-9.45 sova
10.45 pure samt amma
12.00-13.30 sova
14.00 amma samt frukt
15.45-16.30 sova
17.00 gröt samt amma
18.15 pyjamas och blöjbyte
18.30 nattslurk i form av ammning