Resultatet blev att hennes uppvaknanden har minskat i antal. Från att ha vaknat sjuttielva gånger så nöjer hon sig med två. Och nu ska vi bli av med dem också
Vid 2-tiden vaknar hon första gången. Rör på sig länge först (jag vaknar direkt, ligger och lurar i min säng utan att röra mig, tyst som en räv
Nästa vakenomgång brukar bli vid 4.30-snåret. Då trött och arg. Ramsan biter för det mesta, men inte alltid, och gör den inte det går vi mer handgripligen till väga. Solfjäder, sen buffar om nödvändigt. Och om vi buffar så ger hon sig INTE. Hon ska upp, hon vill ha mat. (Vilket jag måste erkänna att hon får tills slut, de gånger detta inträffat
En del av förklaringen till hennes hunger tror jag ligger i att hon äter sämre på dagarna av någon anledning. Har så gjort de sista veckorna, jag vet inte varför. Vi kämpar för att få i henne cirka 140 ml, men det går inte alltid. Hon går dock upp som hon ska. Vi ska nu börja med smakisar, men det tar ju ett tag innan vi kommer upp i en mättande portion av dem. Så vad gör? Vi trugar och kämpar med matandet, ibland i en timma, men det hjälper sällan. Försöker avskärma henne (hon är väldigt nyfiken och tittar på allt hela tiden), gå åt sidan och ha en lugn miljö.
Jag behöver tips och hjälp. Det känns som vi har kommit så långt, med tanke på att hon aldrig sov längre en 15 minuter/dagslur förut och vaknade varje timma under natten, men nu har vi fastnat! Tacksam för alla råd och hjälp!