Elle, vad gulligt av dig att höra efter hur vi har det! Känns bra att veta att man inte är ensam i kampen om nattsömnen
Hemma hos oss har resultaten varit minst sagt blandade på sistone. Sen jag skrev sist så har vi haft ett par ganska lugna nätter med några få korta uppvak

, men däremot tidiga morgnar.

Sen i förrgår natt så spårade det ur fullkomligt igen. Skrutt somnade i knät på mig när han fick kvällsvällingen, något som aldrig brukar sluta bra och det gjorde det inte heller

Han vaknade igen vid halvtvå och efter tre timmars solfjädrande, ramsande, nappflaska, blöja, alvedon och gud vet allt

så fick jag vagna honom till sömns

Tror dock att det var lite tänder som spökade (eftersom han konstant hade hela näven i munnen

)så nya tag helt enkelt
I natt gick det däremot mycket bättre igen! Det märks att han börjar få kläm på vad vi menar för när jag la honom igår kväll så började han som vanligt protestera när jag gick ut ur rummet, men övergick sen till att ligga och småsnacka i tio minuter innan han somnade sött O:) (visserligen med huvudet i fotändan men man kan ju sova så oxå

) Det var ju dit vi ville komma!! :-({|= Sen vaknade han en gång under natten och då fegade jag ur (med natten innan i färskt minne) och gav honom en flaska ersättning när jag märkte att han hade svårt att somna om

Vi ska inte göra det till nån vana, men det hade det goda med sig att han sen sov som en stock fram till dess att väckarklockan gick igång vid sju!
Känns mao som att maten fortfarande är lite problem - han har svårt att sova hela natten utan käk efter att ha varit sjuk. Det får vi väl stå ut med eftersom vi började kura om innan han var riktigt redo (med både mamma och pappa helt utslitna var det tvunget

) och lösa tids nog. Vi kan visserligen leva med en matning på natten, men det har vi ju märkt tidigare att det lätt kan spåra ur och vi har inte lust att gå tillbaka till att kliva upp en gång i timmen när vi har kommit såhär långt!