Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Å herregud vad jag tog i... :roll:
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Elle

Inlägg av Elle »

\:D/ GRATTIS Bluna \:D/ Hoppas att du har en toppenbra födelsedag!

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Gratulerar till de unga åren :D
Jag funderar och filosoferar också en hel del på livet. Mer i höstas än just nu faktiskt.

Vad gör du nu? Vad vill du bli när du blir stor?

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Tackar. 8)

Jag vill väl inte helt byta yrke men byta plats. Jobbar på fritids på en skola nu och det är för stort. Vi har 70 barn på vårt fritids...det är helt omöjligt att ha stenkoll på alla och sånt blir jag stressad över. :roll: Söker andra lugnare ställen.
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Här är en till som funderar mycket på livet! Och oftast kommer fram till att det är fantastiskt!

Januari är en ganska tung månad... men den är snart slut! och vips blir man lite piggare, det blir lite ljusare, fåglarna börjar kvittra vårlåtar... \:D/
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Och grattis i efterskott, förresten! :D
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Tack :D .

Ja det är skönt att det går mot ljusare tider! Idag var det sol när vi var ute och jag solade så mycket det gick för att få pigghetseffekt. Elsa grävde i snön under tiden och var hur nöjd som hellst. 8)

Roligt att se lite livstecken från er andra också. :wink:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jag är litet låg jag...

Jag tycker att februari är PEST. Har alltid tyckt och kan inte lära om. Mina batterier är alltid slut i slutet av januari och i febr. går jag vidare på ren vilja. Fast en motsträvig sån.... :evil: Jag försöker verkligen se positivt på tillvaron, men det räcker inte liksom.

Det är bara att gå upp varje morgon fast kroppen skriker NEJ. Jobba, handla mat, laga mat, diska, titta tv, sova, gå upp, jobba, laga mat, diska, sova, jobba, handla, laga mat, diska, tvätta tvätt, titta tv, sova, gå upp, jobba, laga mat, hänga tvätt, skita i disken, sova, vakna, sova litet till, komma försent till jobbet, komma hem och vara sur för att gårdagsdisken är odiskad, laga mat, äta mat, diska all disken, tvätta litet till, titta tv, sova..................................................................................

VA? Är det kul? :(
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Stilla

Inlägg av Stilla »

K-ina skrev: Jobba, handla mat, laga mat, diska, titta tv, sova, gå upp, jobba, laga mat, diska, sova, jobba, handla, laga mat, diska, tvätta tvätt, titta tv, sova, gå upp, jobba, laga mat, hänga tvätt, skita i disken, sova, vakna, sova litet till, komma försent till jobbet, komma hem och vara sur för att gårdagsdisken är odiskad, laga mat, äta mat, diska all disken, tvätta litet till, titta tv, sova..................................................................................

VA? Är det kul? :(
:( nej! Det är inte kul! Usch, idag känner jag med dig, K-ina... Lååååg...
Ändå är det ju så fint med all snö... men jag orkar inte njuta av den... jobbig dag på jobbet och ... jobbigt folk, alla jag träffat har varit ... jobbiga!!! bläää!

Försöker tänka att det blir ju snart ljusare... och i morgon är det fredag... och ... man skulle kunna köpa en bukett tulpaner... (och pynta med överst i tidnings- och skräp-högarna som man inte orkar rensa bort :roll: :wink: ) ...och lite gott att äta... inte nödvändigtvis chips och sånt där, så här års längtar jag efter såna grönsaker som sallad och gurka och tomater som jag av miljöskäl undviker att köpa på vintern... men nån gång kan man ju "synda"...

tja... kanske det ordnar sig...
:heart:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Klart det ordnar sig... !!!!
Jag köpte tulpanerna redan igår så att de skulle stå på köksbordet när jag kommer hem i kväll. Idag har vi fredagsfikat här på jobbet. Nu har jag lunch, om tre timmar går jag hem - vad ska man klaga på egentligen?

Men.... Inte spritter det i kroppen direkt.... :?

Kram på er och trevlig helg! :heart:
Mamma till två pojkar.
Stilla

Inlägg av Stilla »

mäh!!! TULPANER!!! ](*,) GLÖMDE!!!
jaja, vad är en bal på slottet... det får väl ordna sig ändå...
:wink: :heart:
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Jag fick tulpaner på min födelsedag. Vita och lila. 8) Jag håller med det är ett evigt väntande på våren nu, hur ska man stå ut? :shock: Känner alltid så dessa månader, det är så segt. Och kallt :roll: , och jag har också försökt att se ljuspunkter men inte hittat några. :roll: Tills i förrgår, för jag var på en intervju och fick ett nytt jobb! :D Så nu är det bara en evig väntan på att få börja där då... :wink:

Kram till alla fryslortar som längtar efter våren. :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:thumbsup: GRATTIS Bluna :D :!:

Våren kommer. Men det känns långt borta. Minus 23 just nu ute... :? och jag känner 40-årskrisen flåsa mig i nacken...
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
K-ina

Inlägg av K-ina »

Acceptans, Mia! Acceptans! :heart:
Mamma till två pojkar.
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

miar70 skrev::thumbsup: GRATTIS Bluna :D :!:
Tack. :D 8) 8) 8)