Min son hade två riktigt bra veckor efter jul och vi kände att nu hade vi fått honom på rätt köl igen.
Allt kändes toppen och vi trodde att nu, nu kan inget rubba hans goda sömn.
Trodde vi ja...
Helt plötsligt så började han vakna på natten och ligga och gnälla. Vi har inte sprungit in utan ramsat vid behov. Trots detta har det eskalerat. Nu är han superfökyld och hostig vilket bara förvärrat situationen.
Den sista veckan ligger han i 2-timmarspass och halvskriker/gnäller i sängen. Det blir inte mycket sömn för någon av oss. Det enda som får honom att somna i små stunder är buffande, vilket vi dessvärre har börjat ta till för vi orkar inte längre...
Nu vill han inte sova på dagarna heller utan skriker så fort jag närmar mig sängen.
I denna stund har han legat och vrålat i 20 minuter i sin säng. Jag har buffat och ramsat men inget fungerade. Nu somnade han av utmattning gissar jag och han kommer förmodligen vakna om 20 minuter igen...
Vi tänker inte ge upp!!! Vi planerar ett barn till (om man har tur att få) och då måste sömnen fungera. Jag är en sådan person som inte fungerar utan sömn så det är det absolut viktigaste för mig.
Som det är nu har jag lite ångest hela dagen inför hur natten skall bli.
Kan tillägga att vändningen nu har löst sig. Han vänder sig själv när han vill ligga på mage igen. Oftast.. O:)
Vad skall jag göra???
/Lisa