Träning 2010

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Sagasmamma

Inlägg av Sagasmamma »

anna: kunde väl en del av det, men ett år utan träning gör att både styrka och smidighet brister nu -men man får verkligen fina armar av det ! Har mailat och anmält mig nu!! onsdagar kl 19 med start i slutet av januari. Undrar om jag skall dra till med en målsättning till:
-att kunna lyfta mig själv från golvet i yogan (alltså lyfta o balansera kroppen på armarna, inte levitera ;) )
Storasyster född Mars 2009 (fick aldrig till det där med sömnen trots många försök)
Lillebror 21 september 2012
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej på er!
Ja, jag är med såklart :D

Mål för året.
NIA en eller två gånger per vecka (har inte bestämt mig än, det är dyrt).
Promenad (riktig flås-variant alltså, och vem vet, kanske tar jag några joggingsteg framåt våren) minst en gång.
Någon annan träning en gång. Vi har minigym på jobbet. Ska försöka komma på någon bra tid att vara där. Roddmaskinen tror jag skulle vara bra för mig.

Jag har viktmål också. Jag vill nå dit jag var innan jag blev gravid med Ivar. Hos svärmor såg jag en bild på hela familjen från den sommaren. Det var en riktig snygging med där... 7 kg skulle jag tro att det handlar om.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Välkommen Anna&Viktor! :D Härligt! Här har vi en egen gympaledare i tråden t.o.m :!: :wink:

Sagasmamma: Alltså, jag är DJUPT imponerad!! Lyfta dig från golvet och balansera på armarna! :shock: :o

LO/ :D Välkommen tillbaka till nya årets träning!
Tycker absolut du ska prova att jogga så såningom! Du kan ju börja mjukt, gå 5 min, jogga 3, (eller nåt) i intervaller.
Nu var det ju ett tag sedan vi sågs, men inte kan det väl vara 7 kilo - nu tror jag du måste överdriva?

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag vägde mig hos svärisarna och vägde 70 kg. Det är för mig 7 kg för mycket. :evil: Men jag är som min mamma, det fördelar sig ganska jämnt över kroppen.

Träning: Söndagspromenad en timme i rask takt. :thumbsup:

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

LO/ bra att det blir jämt på dig, på mig sätter det sig alltid på vissa ställen. Men det är ju bara att LCHF:a ett tag, så kommer du snart i form :D (det kan ju ha varit fel på deras våg också!!)

Nåväl,
första veckans träning avhandlad med tre pass:

Mån: det tuffaste jag gjort på länge :!: Jag bar in 3 pallar pellets själv Varje säck väger 16 kilo, jag tog 6 säckar i taget på skottkärra, körde i djupsnö längst bort till andra änden av huset vid källaringången, och bar sedan säck för säck in i huset. Det tog 2,5 timme, och jag var BRA trött efter det, och hade träningsvärk i både armar och ben dagen efter.

Ons: Motionscykel 1 timme + mage

Sön: Poweryoga, och en sväng Pilates 1 tim.

kram anna
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Veckans rapport :)

ti: jogging 6 km
ons: stavgång 1 tim
lö: jogging 6 km (intervall) + styrka 30 min

det var meningen att jag på sö skulle ha gjort en längre joggingrunda men vi hade -22 grader ute på morgonen :shock: lite väl kallt att springa då. Det blev varmare på eftermiddagen och då var vi i pulkabacken med barnen. Bra träning det också, i alla fall då man går upp för backen med att barn i pulkan :wink:
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Bra Tilda :thumbsup:
Håller med om kylan...Här har vi "bara" runt -14, men jag ger mig inte ut och joggar då, jag GÖR det bara inte! :shock:

Och pulka är underskattat!! :D
Hittar man en bra brant backe, så är det ju tungt som attan uppför att pulsa i snö :!: Nerför är ju vila och roligt, men det går ju väldigt mycket fortare, så man kan jobba bra på ett sånt pass! :D

kram anna
Sofiapia

Inlägg av Sofiapia »

Rapport v1:
Ons: Träning på gym
Sön: Träning på gym

Kylan och halkan har gjort att långpromenaderna med barnvagn har uteblivit denna vecka.
:heart: Lillkillen född september 2009 -SM från start
:heart: Lilltjejen född november 2011
mari.g

Inlägg av mari.g »

veckans rapport:
Vi har haft gäster hela veckan vilket har gjort träningen lite nedprioriterad...

tis: stavgång 1 h
ons: lugnare mysprommis
sön: 5 h flyttning med syster...

känner mig peppad inför nästa vecka!
Mamma till ljuvliga Leo 0707 och Tilde 1108
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Jag har blivit med Crosstrainer :D valet föll på en extreme fit från TeamSportia. Tittade runt lite före, men blir så lätt ivrig när jag väl bestämt mig att jag lätt faller för första bästa :oops:
Maskinen har 12 förinställda program, pulsmätare, kaloriförbränning mm Kostade en del, men den var på kampanj så den känns prisvärd helt klart!

Denna vecka:
lör: 30 min crosstrainer
sön:45 min crosstrainer, fettförbränningsprogram

My gaad vilken känsla. Jag är helt slut i kroppen efter dagens pass. Nu har ju temperaturen blivit lite mer utevänlig så förhoppningsvis kan jag ge mig ut och springa framöver också.

Vad gäller vikten så har jag nog en 5-6 kg som ligger som en mjuk kudde runt magen (ingen jämn fördelning här inte) Ska strikta upp kosten efter helgerna, märker resultat direkt om jag skör ned på kh och ökar fettet. Det har blivit mkt bröd i jul, tunnbröd och hembakt om vartannat...

Håller med om pulkaåkningen. Tyvärr har vi haft alldeles för kallt i jul för att kunna vara ute ( -22-23 varje dag i princip), men på julafton åkte vi en stund, blev alldeles varm av att dra swoweacer och madrass uppför kullen. Då var det ändå - 14 grader ute.

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
gladamamman

Inlägg av gladamamman »

Vecka 1 börjar gå mot sitt slut. Dags att rapportera...Hrmpf...Hmm...Ja, alltså...

Kan bara bli bättre.
Mamma till 2004-08 och 2006-07
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

riktigt bra vecka hade jag :)

må: jogging 6 km+styrka 45 min
ons: jogging 11 km
to: promenad 30 min
fre: styrka 45 min
sö: jogging 12 km+situps o armhävn.

Det har varit ganska kallt här ännu. Det går att springa ännu i -15 men sen då det närmar sig - 20 är det för kallt för mig. Då skulle det nog vara skönt med en crosstrainer som du skaffat Linda. Men vi har inte plats för en sån hemma. Visst kan man styrketräna inne dom kalla dagarna, men det blir lite mindre av den aerobiska motionen då. Det är inte så ofta ändå det blir så kallt här. Måste också ha lite bättre koll på vad jag äter nu. Blev lite för mycket av det goda under julen :wink: . Jag vill ha en snyggare mage till nästa sommar. Fast jag tror inte att den mera blir som den nångång varit :wink: Efter tvillinggraviditeten är den ännu också degig och lös, fast den inte är så stor. Jag har liksom för mycket löst skinn på magen, blää....
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Kanonvecka Tilda! Min gräns för att springa ute är 10 minus, kallare än så så tycker jag att det blir knepigt med andning, men man ser folk ute i både 15, 20 och 25 minus här :shock:

Som sagt fortfarande svinkallt i Östersund. Ingen uteträning men

tisdag: 45 min crosstraining + armhävningar
fredag: 30 min crosstraining fatburnprogrammet. Körde före frukost för maximal effekt. Phu det kändes och det var såååå gott att ta en dusch och sedan äta en god frulle...
sondag: 50 min crosstraining + lite styrka

Är fortfarande helnöjd över inköpet. Det är inte riktigt lika "ansträngande" som att springa, men tar man i så är det inte långt ifrån. Fördelen är att armarna rör sig hela tiden också.
Så fort kylan släpper taget ska jag ge mig UT och springa, saknar det lite. Isen har lagt sig på sjön (Storsjön) så det blir säkert en tur på isen nästa helg. Barnen har ju inte riktigt samma tempo som vi vuxna, men det är superkul att se dem åka, och att det går så bra.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Sagasmamma

Inlägg av Sagasmamma »

Hej heja ni som orkat på, själv är jag med elak hosta, minusgrader, förkylningsvärk och sömnbrist (pg a älsklingens nyupptäkta förmåga att krypa/klättra i sängen) och har pausat från träningsplaner.

Har i alla falla lyckats ta mig upp och köra 15min Yoga på morgonen 2 gånger.

Nästa vecka är sista veckan som mammaledig, så åter till jobb och rutiner efter det, så hoppas jag att även träningsrutinen kan göras plats.
Storasyster född Mars 2009 (fick aldrig till det där med sömnen trots många försök)
Lillebror 21 september 2012
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Förutom pulkadragning i backen och promenad fram och tillbaka ett par gånger för att lämna/hämta Vera har det inte blivit mycket

Jag hade bokat tid idag för promenad igen, men sofflocket har hägrat. Jag har ont i halsen och är jättehängig. Blir så sur, nu när jag verkligen har tänkt att komma igång med promenaderna.

Får se om jag tar mig upp och till jobbet imorrn - ingen garanti.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"