Hej Agneta
Jag förstår att det är många tankar och känslor hos dig efter gårdagens besked.
Det här kanske inte alls är någon nyhet för dig men den bästa bok jag läst om just Asperger är denna:
http://cdon.se/b%c3%b6cker/attwood%2c_t ... om-4069588
Den är dyr men värd vartenda öre. Tony Attwood skriver så insiktsfullt och hoppingivande. Rekommenderas varmt.
Din oro för din lilla flicka förstår jag så väl. Nu är det ju dock så (vilket du naturligtvis redan vet) att det dröjer länge innan du kan få veta ifall hon har någon form av diagnos eller ej.
En sak kan jag i alla fall säga säkert och det är att jag tror benhårt på att Barnaboksfilosofin är utmärkt för de allra flesta barn diagnos eller ej.

Satsa på magläge under vakentiden, öva och uppmuntra ålning och krypning. Läs gärna på IAHP-forumet så får du veta mer om hur man kan gå tillväga.
Jag tror även på tillskott av omega 3, märket Eye-q är det många som använder. Man tjänar på att beställa från England, nästan halva priset jämfört med Sverige.
Dina tankar kring vikten av rutiner kring mat/sömn är jättebra. Du ger din lilla flicka de bästa förutsättningarna att växa och utvecklas.
Du skriver att hon äter bara 40 ml per måltid, hur menar du här

Är det välling

Vilken napp har du till flaskan
Det är jättesvårt att säga hur mycket du skall verktyga vid schemaändring. Men kanske liiite mer generöst än annars

Du måste ju våga lita på att du ger tydliga besked också och att hon fixar att ta till sig dem.
Jag tror att du behöver bli bättre på att ha tilltro till schemat och att din flicka behöver sin sömn. Ursäkta om jag låter äpplekäck, inte meningen.
Jag tycker att det går alldeles utmärkt att ha en lur direkt efter ensamleken om det skulle passa. Gå in med ett leende, plocka bort sakerna och berätta för din lilla flicka att nu skall hon få sova så gott en liten stund så ses ni sen
Kram från Nancy