Jag tror precis som du det har varit lite osäker ledning från eran sido och mycket ställs på sin spets.
Så precis som du säger, du är så klok(!), så krävs det en liten insatts för att styra upp!
Mina förslag är att tighta upp schemat, så minutiöst du kan under dom första 3-4 dagarna, helst första vecka, välj schemat och spika det, räkna inte dom faktiskt minuterna hon sover utan nu är prioriteten att "sätta" tiderna. Men jag precis hur jobbigt det är att inte låta ett barn med sömnbrist sova ut, men i längdenkommer du att tjäna på det här.
Försök öka på maten, när hon kommer igen med sömnen så kommer förmodligen också aptiten att öka ytterligare.
Väl strategi för hur läggningar, uppvak ska bemötas och följ den.
Jag skulle tänka lite minikur nu och vara generös med verktygen, läs på i lathunden och tänk från natt 2 och verktyga tills dom tar och hon är lugn. Samma gäller dagslurarna, kom ihåg att följa backningsproceduren så ni inte fastnar men våga lugn, förstår du hur jag tänker då, lät lite konstigt..
Sedan mina bästa tips gällande 8 mån ångesten.
istället för att hela tiden rädda från golvet och upp i famnen så förlägg så mycket tid du kan på golvet tillsammans med lillan. Läs tidningen, vik tvätten, skala potatisen osv på golvet, var tillgänglig utan att ömka. Ibland brukade jag lägga mig raklång på golvet och blunda och min son klättrade och klättrade och sedan var han "mätt" och vågade åla/krypa iväg från mig och utforska världen på egenhand..dock tar det ett par dagar innan dom inser hur tråkig man faktiskt är och det tar kortare och kortare klättertid innan dom törst ge sig iväg på enmans expeditioner
Mycket utevistelse, utanför vagnen, åla eller sitt i snön, åka bärsele osv, alltså aktiv ute tid.
Håll schemat så gott du kan, på minuten under ett tag.
behåll lugnen när det stormar som värst för lilla damen, ibland för man se till att vara en jäkla bra skådespelare och man behöver faktiskt inte alltid"se" alla protester.
Försöka göra världen liten, närmsta veckan.
Det var nog allt jag hade att komma med just nu, GOD JUL förästen!
//Malin