Hej!! Ingen fara...förstår att ni har mycket att göra och det är ju bättre och viktigare att nya kurare får hjälp först!
Börjar med att svara på matfrågan, jo hon äter mycket själv, macka, ärtor, apelsin, banan, morötter, mammas köttbullar dock inte den "riktiga" maten, den matar jag henne med. Hon verkar vara en långsamätare precis som sin mamma och kanske hinner hon tröttna på att äta innan hon är helt proppmätt, men det känns ändå som om hon äter tillräckligt.
Vad gäller utmaningar känns det som om jag stagnerat lite där, vet inte vad jag ska hitta på...samtliga lådor i huset är undersökta, tvättmaskinen har hon full koll på, hon kryper gärna in själv i ett annat rum än där jag är och leker med vad hon hittar, så hon vill verkligen utforska. Vad brukar ni hitta på? Vad för slags utmaningar behöver hon?
Ute är lite besvärligt, hon kan inte gå själv än och med 40cm snö blir det inte lättare, vi har åkt pulka, är ute och går med henne i bärmes men det blir ju inte så mycket stimulans för henne. Ska försöka tänka till och se vad jag kan hitta på. Får ju inte bli ett gnällinlägg det här!!
Har du förslag på hur ett schema med långlur på fm skulle kunna se ut, jag får inte riktigt till det med mattider, vill gärna behålla ett långpass då jag själv brukar passa på att träna då? Sova i vagn har jag inte lyckats med, då finns det för mycket utanför som är mer intressant än att sova, tyvärr eftersom man blir lite låst hemmavid. Drömmen hade varit att kunna åka iväg någonstans och fått henne att sova ändå....
Men imorgon ska vi testa öppna förskolan och se om det kan vara något för oss...
Kram
Anna