Tack Agnetha och Sagasmamma
Ja det är nog så att jag får acceptera min lilla dotters personlighet, som är hur härlig som helst och SÅ nyfiken, vilket säkert gör att hon har svårt att sova i alla miljöer. Jag har inte velat acceptera detta och trott att schemat skulle lösa våra problem. Men det är bara att gilla läget!
Det är inte många mammor jag känner som bara kan ställa sin kära unge på balkongen och gå därifrån med vetskapen att hon snart sover
och det är inte många mammor som kan säga att den och den tiden passar oss att göra saker. Och även tala om för far- och morföräldrar när det passar att träffa sitt barnbarn, för att vi vët att hon är vaken då
De framstegen måste jag ju se och de väger upp de få gånger det går åt skogen, men man vill ju impa lite också på de mammor som följer sitt barn, men de ser ju bara de ggr det går åt skogen...

Men men det är ju inte det de handlar om såklart!! Viktigast är ju att våran lilla familj mår bra!!
Jag kan inte vara en fart och fläkt mamma, får vara en lugn mamma istället, i alla fall just nu
Är så nyfiken på att testa Ebba med att lägga henne att sova hemma hos vänner vid tex middag och se om vi kan flytta på henne och hon fortsätter att sova.. Vilket kan vara smartast, ha henne i vagnen hela tiden och sen gå hem med den eller att lägga henne i resesäng först och sen flytta över henne till vagnen? Problemet är att hon inte sover på mage i vagnen.
När kan det vara tid att testa? Vi har snabba läggningar och har hållt på i ungefär 1 månad. Dock kämpar vi på med tidiga mornar, men i morse fick vi väcka henne kl 6,51 och igår sov hela familjen över så då va det väckning 7,30 Men 1 gång är ingen gång (vi hade en arg tjej kl 3-5 den natten... därför den sena morgonen)
Puckade föräldrar som skulle lägga sig i mitt i natten hur hon låg mm och där fick vi oss en ordentlig utskällning av lilla tösen, va tvungen att gorma i 2 timmar, kastade ut både mamma och pappa i omgångar! Sen kom hon ill ro med ljuv musik i lägenheten!
Oj va långt detta blev hi hi!
//Malin