Jag är ny som medlem här och har kört standardmodellen sen min dotter va 7 veckor (är nu 5 månader) , det har fungerat bra, mycket mat och mera mat, fått till sovpass med envis vagning
Vi har inga problem med nätterna (sover oftast 12h utan uppvak!) men däremot nu nyligen har vi fått problem med läggningen på kvällarna..suck!
Har därför köpt SHN-boken. Min dotter sover på rygg men jag jobbar på att få henne att vilja sova på mage. Tidigare har vi kunnat lägga henne i sin säng säga god natt och gå ut, detta har fungerat smärtfritt tills för några veckor sedan?! Vet inte om Ebba riktigt är målgruppen för SHN.. kan somna om själv, oftast joller och sedan somnar om.
Hon har fasta rutiner för dagarna, vilket fungerar rätt så bra, använder marginalkvartar till och från.
Känner mig ganska uppgiven just nu efter några jobbiga läggningar på 40 min skrikande, med buffningar och ramsande.
Grejen är att ibland har det varit rapar i vägen och de klarar hon inte själv,så då har jag verktygat förgäves och tagit upp henne i famnen och rapen kommer
Känner att jag svammlar lite...
Min fråga är, Vad blir det för fel på kvällen? Misstänker övertrött men jag vet inte...villrådig...
Sömnschemat: 12h(19-7)1,5h,1h, 0,5h
Det är lätt när det går bra