Min dotter är ganska precis 1,5 år, har sovit hur bra som helst nästan sedan hon var nyfödd. Har inte gjort några regelrätta kurer men läst barnaboken och kört på efter den.
I augusti började hon dagis, inkolningen gick kanon och hon trivs som fisken i vattnet på dagiset som är ett föräldrakoperativ med mycket utomhusaktivtet!
Självklart har vi drabbats av några små fökylningar och förra veckan fick hon en vaccinering mot röda hund. I samband med fökylningarna och vaccinationen så har hon blivit väldigt orolig, även haft lite feber. Pappan och jag får inte gå ur hennes rum, då blir hon helt utom sig och hysterisk. Hon sover i spjälsäng och förut så har vi bara kunnat lägga ner henna och gå ut och hon har somat själv hur bra som helst. Nu måste vi vara kvar i rummet hos henne.
Det tar ofta väääldigt lång tid för henne att komma till ro. Jag får känslan av att hon försöker väcka sig själv så hon inte ska somna. Nyper sig i armar, petar i ögonen osv.
Vi har försökt hålla rutinerna så normala som möjligt men det är lite svårt.
När hon har varit vaken upplvever jag henne som mer forcerad och speedad än vanligt.
Hon har haft svårt att hitta en bra och ordetnlig sovrutin på dagis, hon har sivt ganska ojämt. Ibland en timme, iblan två osv. Nu har vi bestämt att hon alltis ska sova ute i vagn då det är det som har fugerat bäst och hon blir minst störd av dom andra barnen då oxå!
Vad tror ni, är detta ett "symptom" på feber och förkylningar (hon brukar sova lite oroligt när hon har feber), eller kan det hör åldern till. Borde jag oroa mig eller tror ni att det ordnar till sig med lite tid?
Vore jätteskönt att få höra vad ni andra tror och tycker!