Jag nu var jag här igen! Härligt:) Har lärt mig så mycket på detta forumet! Senast jag var här kurade jag min stora tjej som nu har blivit storasyster till en liten Love
Love föddes den 19/9 i v.41 plus 3. Förlossningen var helt naturlig och gick jättebra inga komplikationer eller likande. Han vägde ca.3,8 kg och när han var 2 veckor så hade han kommit i fatt och förbi sin födeslsevikt och vägde då 4,4 kg.
Bestämmde mig tidigt att jag skulle utgå så gott jag kunde från SM. Och de första 2 veckorna funkade det väldigt bra. Har sedan han var ca. 1 vecka haft vaken tid på kvällen. ca. 4 tim. Då han har velat ligga och amma/snutta.
Innan han har sovit i sin säng (på sida) ca. 2,5 tim i stöten innan mat och sov igen.
Men nu.. Ja.. Går inget bra längre.. Läser i barnaboken om den egentliga födelsen och visst är det där vi är nu.. Men stackarn sover ju inget på dagarna!!
Det började för ca. 4 dagar sedan och har sedan bara blivit mindre och mindre sov tid på dagen. Nätterna fungera ok (än så länge).
Så här ser dagarna ut just nu:
Vaknar ca. 8.00 - då är det för stora syster att gå upp och lagom då så äter Love sin frukost enligt SM. Jag tar på kläder och han får vara med i köket när vi gör välling mm till storasyster.
9.30 påfyllning. med mera mat. Love somnar vid bröstet och jag rapar lägger honom och han sover ca (max) 1 tim.
Nu börjar det jobbiga- Efter han har vaknat nu så är han inte nöjd. Ledsen på skötbordet.. Äter enligt SM (försöker) man han är inte nöjd.. Blir ledsen när maten rinner till osv. När han har ätit "klart" byter vi blöja och han är missnöjd. Vill inte ligga och titta vill inte någonting.. Bara bli buren. Men inte ens det funkar egentligen.. Lägger honom då till bröstet igen för han verkar hungrig. Äter lite men blir arg.. Han somnar lite.. Vad jag än försäker så blir han inte nöjd
Så här håller vi nu på hela dagarna.. Han äter, somnar, jag lägger honom och han vaknar efter 10 min och är missnöjd, vill inte ligga och titta. Han får mat igen- han äter, somnar, jag lägger honom och han vaknar efter 10 min..
Vi kommer aldrig längre än 1 mål enligt SM och 1 sovpass (på 1 tim) sen så blir det pankaka av allt..
obs. Nätterna funkar fint. Love somnar då om efter ammningen.
Vad ska jag göra?
Kramar