Svininfluensa

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Bibban

Svininfluensa

Inlägg av Bibban »

:-s Är lite nyfiken på hur ni tänker angående vaccineringen mot svininfluensa. Ska ni vaccinera er själva och era barn?
Jag är väldigt skeptisk och tänker inte göra det [-( .
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vi vaccinerar oss inte vi heller. Varken barn eller vuxna. De jag känner som vaccinerat sig tidigare har alla blivit jättesjuka :? .

Det finns en tråd här där svinflunsan diskuteras:
:arrow: http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... =vaccinera

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Bibban

Inlägg av Bibban »

Tack! :oops: Skäms att jag har så dålig koll. Ska genast kolla tråden.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Bibban skrev:Tack! :oops: Skäms att jag har så dålig koll. Ska genast kolla tråden.
:D Äh Bibban, inte ska du skämmas inte! Vem kan hålla koll på alla trådar här?

Puss!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
inger
Kontakt:

Ett tillägg

Inlägg av inger »

Enligt vår homeopat är det jättebra att köpa icke syntetiska c-vitaminer 5 mg och ta på morgonen så fort man känner sig rosslig i halsen.

Det finns även ett homeopatiskt läkemedel som ska hjälpa mot svininfluensa.
Ni kan maila vår homeopat se länk till pulsastilla nedan.
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
galaxen

Inget vaccination här

Inlägg av galaxen »

Då vaccinet inte är testat tillräckligt (enligt mig) och innehåller kvicksilver så kommer vi inte att vaccinera. Kvicksilver har i studier visat sig påverka utvecklingsstörning och en del anser att det kan orsaka det hos fostret (mammas läckande amalgamfyllningar). Så varför spä på liksom?

Att ha influensa är inget onaturligt och jag känner att det nog mest handlar om samhällsekonomi om man inte tillhör en riskgrupp.
mamma till kärlekens gåva med extra glädjekromosom, matte till 4 småtigrar och ssk-student T6
Bibban

Inlägg av Bibban »

Har kollat andra tråden också. Åsikterna går i sär. Vilket var väntat.Jag har bestämt mig i alla fall. Inget vaccin. Och det blir inget för mina barnbarn heller. Jag hade tagit samma beslut om jag haft småbarn. Men besluten är minsann inte lätta att ta. Skrämselpropagandan är ju mäktig från båda håll.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Verkligen! Det lutar just nu åt att vi inte vaccinerar barnen. Jag är ju hemma så den ekonomiska faktorn väger inte så tungt här. Det skulle ju i så fall vara om vi skulle ta samhällsekonomiskt ansvar. Men är det det man gör? Jag vet inte...

Jannika
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3622163.svd

Pjaa, jo, nog är det väl ett samhällsekonomiskt ansvar man tar. Riskerar man inte att föra smittan vidare behöver man ju inte fundera, men annars tycker jag att det är en sak man bör ta i beaktande. För att citera mig själv: Jag ska föda barn i januari och ser helst inte att 50% av Akademiska sjukhuset ligger hemma i influensa, eller att vi inte kan få tag på en taxi när vi väl ska åka in och vi skulle behöva det.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Inte om man ska tro de som gissar på biverkningar av vaccinet. Det var det jag menade, då blir det inte så samhällsekonomiskt med tanke på "framfarten" so far. Det är nästan så jag önskar att jag ska få den där jämrans influensan så jag slipper bestämma mig, haha!
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jannika skrev:Inte om man ska tro de som gissar på biverkningar av vaccinet. Det var det jag menade, då blir det inte så samhällsekonomiskt med tanke på "framfarten" so far. Det är nästan så jag önskar att jag ska få den där jämrans influensan så jag slipper bestämma mig, haha!
Fast jag har faktiskt inte hört en enda seriös röst som pratat skadliga biverkningar. En fullkomlig hoper konspirationsteoretiker/dåligt pålästa/allmänt samhällsmotvalls, ja, men ingen med någon trovärdig bakgrund. Biverkningar kommer med alla mediciner, men att världsamfundet skulle förorda ett vaccin som är farligare än sjukdomen i sig är en rätt udda tanke, och med dålig förankring i dagens forskarsamhälle.

Däremot kan man fundera över kostnaden för massvaccinationen, som blir gigantisk. Där vet man ju inte ännu om det lönar sig eller blir dyrare. Det hade kanske varit bättre, rent samhällsekonomiskt, att bara vaccinera riskgrupper som man gör i de flesta andra länder och låta resten bli sjuka bäst de blir. Men det får vi nog facit på vad det lider, i allafall.

Nåja, den som lever får se, som sagt! :D
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

TorpSara skrev: Fast jag har faktiskt inte hört en enda seriös röst som pratat skadliga biverkningar. En fullkomlig hoper konspirationsteoretiker/dåligt pålästa/allmänt samhällsmotvalls, ja, men ingen med någon trovärdig bakgrund. Biverkningar kommer med alla mediciner, men att världsamfundet skulle förorda ett vaccin som är farligare än sjukdomen i sig är en rätt udda tanke, och med dålig förankring i dagens forskarsamhälle.
Mjo, tänker så jag med :wink: Jag tillhör riskgruppen så för mig är det indiskutabelt.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

*frieda* skrev: Mjo, tänker så jag med :wink: Jag tillhör riskgruppen så för mig är det indiskutabelt.
Samma här. Det gör det lättare.
Ewa

Inlägg av Ewa »

TorpSara skrev:
*frieda* skrev: Mjo, tänker så jag med :wink: Jag tillhör riskgruppen så för mig är det indiskutabelt.
Samma här. Det gör det lättare.
Eller svårare :? om man har lite sämre erfarenheter av vaccinerna... Barnen är ju i riskgruppen, med astma och tidigt RS. Samtidigt så har båda reagerat väldigt illa på vaccinationer tidigare och jag är därför en stor skeptiker. Men just med att det drabbar andningsvägarna gör mig orolig. Jag kommer att vaccinera mig själv, för att inte dra hem eländet hit, men helt isolerade är vi ju inte, så det är väl nästan bara att räkna med att barnen får det. Och hur klarar de då det :? :-k Önskar jag bara kunde säga - nemas problemas, lite influensa har ju ingen dött av. Men vad skulle jag säga OM de faktiskt blir riktigt, riktigt dåliga och jag valt att inte vaccinera, vilket jag ju verkligen inte vill. Inte barnen. Ja - ingen lätt balansgång. Alls 8-[
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
elsaviola

Inlägg av elsaviola »

Jag är också osäker på att ta vaccin, det väger 50/50.
Vi är ganska lungsvaga i min släkt, vi drabbas ganska hårt av förkylningar med framfrallt hosta. Vi har en diabetiker här hemma också.
Jag har en mamma med kronisk lungsjukdom.

Men likafullt så skulle jag vilja ha immunförsvar mot influensan och genomlida den. För jag tänker att vad är det som säger att den är borta nästa år? eller där nästa, eller året efter det.

Men så är det ju det där med att inte smitta de som kan drabbas allvarligt. Man vill inte vara en vandrande dödsorsak.
Och samtidigt sägs det att svininfluensan är ungefär som pesten,
dvs de med bra immunförsvar drabbas värre och dog i högre utsträckning.

Jag blir inte riktigt klok på mitt tvivel. Och utan tvivel blir man inte riktigt klok 8)
kaxiga storebror på 15 vårar :heart: illbattingen på 2 år och 10 månader :heart:
Och så våra "partners in crime" båda 20 månader :heart: :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"