Svininfluensa
Svininfluensa
:-s Är lite nyfiken på hur ni tänker angående vaccineringen mot svininfluensa. Ska ni vaccinera er själva och era barn?
Jag är väldigt skeptisk och tänker inte göra det [-( .
Jag är väldigt skeptisk och tänker inte göra det [-( .
Vi vaccinerar oss inte vi heller. Varken barn eller vuxna. De jag känner som vaccinerat sig tidigare har alla blivit jättesjuka
.
Det finns en tråd här där svinflunsan diskuteras:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... =vaccinera
Kram!
Det finns en tråd här där svinflunsan diskuteras:
Kram!
Ett tillägg
Enligt vår homeopat är det jättebra att köpa icke syntetiska c-vitaminer 5 mg och ta på morgonen så fort man känner sig rosslig i halsen.
Det finns även ett homeopatiskt läkemedel som ska hjälpa mot svininfluensa.
Ni kan maila vår homeopat se länk till pulsastilla nedan.
Det finns även ett homeopatiskt läkemedel som ska hjälpa mot svininfluensa.
Ni kan maila vår homeopat se länk till pulsastilla nedan.
Inget vaccination här
Då vaccinet inte är testat tillräckligt (enligt mig) och innehåller kvicksilver så kommer vi inte att vaccinera. Kvicksilver har i studier visat sig påverka utvecklingsstörning och en del anser att det kan orsaka det hos fostret (mammas läckande amalgamfyllningar). Så varför spä på liksom?
Att ha influensa är inget onaturligt och jag känner att det nog mest handlar om samhällsekonomi om man inte tillhör en riskgrupp.
Att ha influensa är inget onaturligt och jag känner att det nog mest handlar om samhällsekonomi om man inte tillhör en riskgrupp.
mamma till kärlekens gåva med extra glädjekromosom, matte till 4 småtigrar och ssk-student T6
Har kollat andra tråden också. Åsikterna går i sär. Vilket var väntat.Jag har bestämt mig i alla fall. Inget vaccin. Och det blir inget för mina barnbarn heller. Jag hade tagit samma beslut om jag haft småbarn. Men besluten är minsann inte lätta att ta. Skrämselpropagandan är ju mäktig från båda håll.
-
TorpSara
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3622163.svd
Pjaa, jo, nog är det väl ett samhällsekonomiskt ansvar man tar. Riskerar man inte att föra smittan vidare behöver man ju inte fundera, men annars tycker jag att det är en sak man bör ta i beaktande. För att citera mig själv: Jag ska föda barn i januari och ser helst inte att 50% av Akademiska sjukhuset ligger hemma i influensa, eller att vi inte kan få tag på en taxi när vi väl ska åka in och vi skulle behöva det.
Pjaa, jo, nog är det väl ett samhällsekonomiskt ansvar man tar. Riskerar man inte att föra smittan vidare behöver man ju inte fundera, men annars tycker jag att det är en sak man bör ta i beaktande. För att citera mig själv: Jag ska föda barn i januari och ser helst inte att 50% av Akademiska sjukhuset ligger hemma i influensa, eller att vi inte kan få tag på en taxi när vi väl ska åka in och vi skulle behöva det.
-
TorpSara
Fast jag har faktiskt inte hört en enda seriös röst som pratat skadliga biverkningar. En fullkomlig hoper konspirationsteoretiker/dåligt pålästa/allmänt samhällsmotvalls, ja, men ingen med någon trovärdig bakgrund. Biverkningar kommer med alla mediciner, men att världsamfundet skulle förorda ett vaccin som är farligare än sjukdomen i sig är en rätt udda tanke, och med dålig förankring i dagens forskarsamhälle.Jannika skrev:Inte om man ska tro de som gissar på biverkningar av vaccinet. Det var det jag menade, då blir det inte så samhällsekonomiskt med tanke på "framfarten" so far. Det är nästan så jag önskar att jag ska få den där jämrans influensan så jag slipper bestämma mig, haha!
Däremot kan man fundera över kostnaden för massvaccinationen, som blir gigantisk. Där vet man ju inte ännu om det lönar sig eller blir dyrare. Det hade kanske varit bättre, rent samhällsekonomiskt, att bara vaccinera riskgrupper som man gör i de flesta andra länder och låta resten bli sjuka bäst de blir. Men det får vi nog facit på vad det lider, i allafall.
Nåja, den som lever får se, som sagt!
-
*frieda*
Mjo, tänker så jag medTorpSara skrev: Fast jag har faktiskt inte hört en enda seriös röst som pratat skadliga biverkningar. En fullkomlig hoper konspirationsteoretiker/dåligt pålästa/allmänt samhällsmotvalls, ja, men ingen med någon trovärdig bakgrund. Biverkningar kommer med alla mediciner, men att världsamfundet skulle förorda ett vaccin som är farligare än sjukdomen i sig är en rätt udda tanke, och med dålig förankring i dagens forskarsamhälle.
-
TorpSara
Eller svårareTorpSara skrev:Samma här. Det gör det lättare.*frieda* skrev: Mjo, tänker så jag medJag tillhör riskgruppen så för mig är det indiskutabelt.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
Jag är också osäker på att ta vaccin, det väger 50/50.
Vi är ganska lungsvaga i min släkt, vi drabbas ganska hårt av förkylningar med framfrallt hosta. Vi har en diabetiker här hemma också.
Jag har en mamma med kronisk lungsjukdom.
Men likafullt så skulle jag vilja ha immunförsvar mot influensan och genomlida den. För jag tänker att vad är det som säger att den är borta nästa år? eller där nästa, eller året efter det.
Men så är det ju det där med att inte smitta de som kan drabbas allvarligt. Man vill inte vara en vandrande dödsorsak.
Och samtidigt sägs det att svininfluensan är ungefär som pesten,
dvs de med bra immunförsvar drabbas värre och dog i högre utsträckning.
Jag blir inte riktigt klok på mitt tvivel. Och utan tvivel blir man inte riktigt klok 8)
Vi är ganska lungsvaga i min släkt, vi drabbas ganska hårt av förkylningar med framfrallt hosta. Vi har en diabetiker här hemma också.
Jag har en mamma med kronisk lungsjukdom.
Men likafullt så skulle jag vilja ha immunförsvar mot influensan och genomlida den. För jag tänker att vad är det som säger att den är borta nästa år? eller där nästa, eller året efter det.
Men så är det ju det där med att inte smitta de som kan drabbas allvarligt. Man vill inte vara en vandrande dödsorsak.
Och samtidigt sägs det att svininfluensan är ungefär som pesten,
dvs de med bra immunförsvar drabbas värre och dog i högre utsträckning.
Jag blir inte riktigt klok på mitt tvivel. Och utan tvivel blir man inte riktigt klok 8)
kaxiga storebror på 15 vårar
illbattingen på 2 år och 10 månader
Och så våra "partners in crime" båda 20 månader
Och så våra "partners in crime" båda 20 månader