Träning 2009!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Hej :)

Nu har vi sålt vår andra bil så det blir mera promenader :) Går två gånger till dagen till och från sonens förskola. Sonen går i ganska rask fart han också. Ibland tar vi bussen, om vi har bråttom eller det regnar mycket. Och ibland då vi går hem vill flickorna också gå så då blir det inte så väldigt rask promenad :wink:

må: vagnpromenad 2x30 min
ti: vagnpromenad 30 min, jogging 6km+styrka
ons: vagnpromenad 4x30 min, stavgång 5km+styrka
to: vagnpromenad 4x30min
fre: vagnpromenad 2x30 min
sö: jogging 11 km+styrka
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

LO/ näe, vad trist när man tänkt sig galamiddag! :evil:
Skönt att du är piggare!!

Tilda: Men oj, vad du kör på :o :!: =D>

Min vecka:
Tis: motionscykel 1 timme
fre: Min nya dvd "Pilates boot camp" hade kommit, så jag provade den. Den var bra, och man gick igenom kroppen väl, men den var inte lika bra som den jag lånade av kompisen, tyvärr.
sön: min andra dvd "poweryoga" kom också, och det var en STOR besvikelse! :evil:
Den poweryoga jag lånade av kompisen var superbra, och det kändes rejält att man jobbade med musklerna. Denna var tam, inte det minsta trött blev jag, visst var det behagligt, men nä, jag vill ha ut mer av träning än det här! :twisted: Den kan jag ha som komplement till träning, men kommer inte räkna den som ett pass.
Attans också, att jag inte fick tag på de dvd:er kompisen hade :twisted:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Får Ivar vara med?
Han gick idag kanske femhundra meter och sköt vagnen framför sig. Tappert och målinriktat (även om han inte kunde se något mål, eftersom hela vagnen var i vägen) :lol:
Han kan alltså inte ens gå än, men har man stöd i tillvaron så går det ju :D

Det kallar i alla fall jag för träningspass.

/LO
PS. Och Vera har varit på gympa ;)
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Nya mamman skrev: Och veckan har börjat bra! Längtar efter att springa med ska väl vänta med det någon månad till, antar jag. Otåligt. Kärleken har nämligen lagt sig i hårdträning inför Tjurruset http://www.tjurruset.se/start/

Avundsjuk är bara förnamnet, men jag får i alla fall coacha honom...
Tjurruset är en av mina favoriter! Har sprungit ett par gånger och det brukar vara härliga slalombackar, kärr och andra utmaningar att ta sig genom.

Förra veckan hann jag med:
Tisdag: löpning 9 km
Torsdag: Tempoträning 30 minuter (i ösregn :( )

I helgen hann jag tyvärr inte med något pass, men nu är cykeln avdammad, utrustad och klar så kanske att det blir någon tur i veckan som kommer.

Anders
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Hej alla hurtbullar. Jag tänker absolut inte ansluta mig utan bara rapportera vad jag gjort i veckan. Så detta är liksom på riktigt men inte riktigt riktigt på riktigt. :wink: Om ni fattar vad jag menar.

Mån: 5 km rask promenad
Tis: 5 km rask promenad
Tors: 5 km rask promenad
Fre: 5 km rask promenad

Jag stiger upp tjugo i sex på morgonen och smyger ut innan familjen har vaknat till liv. Två av våra hundar släpar jag med mig och de börjar fatta att det inte handlar om någon allmän nos-runda utan om motion.

Första morgonen fick jag håll efter halva sträckan och det var rejält kan jag säga. Likadant andra morgonen, så pass att jag fick stanna och pusta ut. Så fruktansvärt irriterande. Jag har ju gått sträckan flera gånger tidigare utan problem, men aldrig så tidigt på morgonen. Efter att ha konsulterat Father A som i sin tur konsulterade någon jogg-site kom jag fram till att jag måste förändra något för att testa om det skulle kunna hjälpa. Jätteenkelt var det att lösa problemet faktiskt - istället för att hålla hundarna i vänster hand så höll jag dem i höger hand, på den sidan jag fått håll, och sen fick jag inte håll.

Så nu har jag som mål att knata mån-fre morgon, på helgerna är det en massa jobb för mig som hundinstruktör så utevistelse blir det men kanske inte så mycket motion. På söndagarna simmar jag med Mika och Father A med grabbarna. Inte så mycket motion men gud så mysigt.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Bra kämpat alla, men speciellt WOW! till morgonpigga SusanD! Respekt! (HJÄLP!)

Anna - berätta mer om pilates bootcamp. Har sneglat på den, men jag har en ful ovana att köpa tränings-dvd som inte blir så flitigt använda, tyvärr. För de är sällan bra!! (Om jag får tycka till...)

FatherA: Det där med "utmaningar"... Ja tycker inte att kärr låter så lockande, men det är jag det! Vad skulle du säga är viktigast så här i slutspurten: Styrka eller kondis? Jag piskar på honom rätt bra med backträning, intervaller, balans och brottning som ger styrka. Konditionen säger han sig lita på att han har, men jag undrar. Behöver han inte lite distansträning också?

Själv har jag haft en bra vecka:

Må: promenad 45 min 15 min styrka
Tis: dito
Ons: dito
Tors: promenad 30 min. Kände på löpsteget några minuter. I ÖSREGN. Gnistan finns där! Men jag tar det lugnt.
Lör: Promenad plus smygspring 45 min. Styrka 15 min
Sön: Styrka 25 min

Väldigt nöjd och pigg och motiverad!

Kram
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Nya Mamman, det var ingen dålig vecka, snart springer du ifrån de flesta.
När det gäller uppladdningen så här in på loppet skulle jag noga köra en hel del intervall, gärna långa intervaller. De riktigt långa löppassen för att få uthålligheten skulle jag byta ut mot lite kortare pass med högre tempo.

Tjurruset brukar ha en rätt tuff start och om man hänger på i starten och håller för hög fart är det lätt att man knäcker sig redan där.

Lycka till!

Anders
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Bra bra Father A :D
& SusanD( :shock: wow!) Du behöver inte rapportera om du inte vill, en såna här rapporter är stärkande för oss alla!

Nya mamman! Å, vad du verkar må BRA, och vad härliga pass du presterar! :D

Jag måste erkänna :oops: att det inte bara var min nya poweryoga jag var besviken på, utan även till viss del pilates bootcamp. Tycker inte du ska köpa den. Den är bra att ta till när man egentligen inte riktigt känner för att träna och det regnar ute, och man ändå vill göra NÅGOT. Namnet låter mer än det är.
Eftersom jag kände så här, sökte jag på pricerunner efter den box jag lånade av väninnan. Och, se - där var den ju på Ginza för 99 spänn + frakt = 128:- totalt!! http://www.ginza.se/Product/Product.asp ... ifier=0654
Så nu har ag beställt den, och kommer köra poweryoga & pilatesmix från den. Jag kan varmt rekommendera dem båda!! Du - som gillar att köra lite muskel-avsnitt i din träning kommer verkligen gilla detta, det kan jag (nästan) lova! Man blir inte svettig, det är inte konditionspass, men man kör ta mig 17 igenom varenda muskel i hela kroppen så det svider!

kram anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Dålig vecka :cry:
tis: aerolates
fre: poweryoga (den nya hade kommit, superbra!!)

Och sen bröt helvetet loss, jag är total-däckad av förkylning :!: :cry: :twisted: :roll:

Det "värsta" av allt är att vi åker till Cypern imorgon :!: :D \:D/
Första gången utomlands på 7 år (vi var iväg när Clara var 1 år, men det minns hon ju inte)
Förväntningarna är skyhöga! Vädret ligger nu på +24-26 (=perfekt!!)
Mina planer för veckan är
* vila (har jobbat 14-16 tim/dag, vardag som helg i månader nu)
*Äta god grekisk mat
*dricka gott vin
*slappa/sola
*kanske någon utflykt
*Träna (joggingskorna och mp3:an är med!)

Och så går jag och blir SJUK!!! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Har preparerat mig med i princip allt som finns i medicinskåpet, men har feber och är jättesliten :cry:
Må det försvinna fort!

kram anna
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

anna skrev: fre: poweryoga (den nya hade kommit, superbra!!)
Jag som är jättesugen på yoga och vill köra hemma undrar om det är dvd? Tycker det är så svårt att beställa, det är en djungel :shock: så blir jätteglad om nån (du :wink: ) har köpt och testat!

Kram! Och krya på dig (ha varit sjuk i över en vecka nu, envist och eländigt :evil: )
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Japp!
Det är 4 st dvd i en box! Jag tycker poweryoga & pilatesmix är suveränt bra! De övriga 2 ger inte så mycket träningsmässigt.
Men hela boxen kostade ju bara 128:-! Och kom på 2 dagar! :D

kram anna
Stilla

Inlägg av Stilla »

anna skrev:Jag tycker poweryoga & pilatesmix är suveränt bra!
Jag, som fortfarande smyger omkring i den här tråden :wink: undrar om man kan köra såndär träning från dvd utan att ha nån tidigare erfarenhet? Är det bara att titta och hänga med? Skulle behöva nåt mer än mina stavar, nämligen, men vet inte vad jag ska satsa på eftersom jag har noll koll. :roll:
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Absolut bara att titta och hänga med! I början är man inte helt med i svängarna, men det kommer med tiden! :D

kram anna
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

anna skrev:Japp!
Det är 4 st dvd i en box! Jag tycker poweryoga & pilatesmix är suveränt bra! De övriga 2 ger inte så mycket träningsmässigt.
Men hela boxen kostade ju bara 128:-! Och kom på 2 dagar! :D

kram anna
Var beställde du boxen, anna?
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

F´låt, nu SER jag ju länken... :oops: om man skulle lära sig läsa innantill också :roll: bortse från senaste inlägget :wink: :lol:

Kram!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"