Undrar om det finns någon här som kan hjälpa mig.
Jag började kura vår son (9månader) i fredags så vi är nu inne på fjärde natten.
Första natten gick väl som förväntat. När han vaknade och skrek gick jag in, lade tillrätta, buffade, solfjädrade och ramsade ut. Han sov 4 timmar första passet, sedan var han vaken nästan två timmar när jag försökte få honom att somna om, sedan sova han 6 timmar till innan han vaknade igen.
Andra natten gick över alla förväntningar. Han somnade och sov i 9 timmar med bara något gnäll här och där. Sedan vaknade han och jag lyckades få honom att somna om ganska snabbt med nån påminnelse och sedan bekräftelse. Vaknade på morgonen och var jätteledsen, kunde inte lugna ner honom
Tredje natten blev jättedålig. De två första gångerna han vaknade lyckades jag få honom att somna om med ramsa men sedan hände nåt. Han sov inte mer än två timmar i sträck någon gång och när jag försökte ramsa blev han bara vansinnig. När han lugnade ner sig försökte jag bekräfta och då gick han igång igen med full kraft. och så höll det på i princip hela natten och det tog väldigt lång tid att få honom att somna om varje gång han vaknade.
Nu fjärde natten hade jag varit inne och läst lite på detta forum och tänkte att jag nog är lite överkoncentrerad så jag tänkte bort från dörren och försökte hitta på annat. Men tyvärr betyder ju detta att han får skrika sig till sömns och då är det plötsligt 5-minutersmetoden som jag inte alls tycker om eller vill använda!!! Så fort jag lagt honom tillrätta, buffat som markering, solfjädrat och börjar ramsa ut så är han vansinnig direkt och jag kan inte få honom lugn!!! Enda sättet jag kan få honom lugn är om jag går in och lägger honom tillrätta, men då börjar han bara igen så fort jag går. Jag kan inte få honom att tystna med ramsan!! Han blir bara mer arg så fort jag ramsar!! Varför blir han det??? Efter ett tag tystnar han ju själv givetvis, går jag då dit och bekräftar så sätter han genast igång igen. De gånger han förblir tyst har han förmodligen hunnit somna redan, och då har han ju fått skrika sig till sömns utan att ha fått bekräftelseramsan med sig
Just nu vet jag varken ut eller in och känner mig som världens sämsta mamma. Snälla hjälp!!!