Hej,
så kul med svar!
Vår lilltoa är faktiskt superfräsch! Bara tråkig! Så jag får väl stajla med mindre medel än tapet

så kan det bli fint också. Terakottafärgat klinkers, what to do?
Min svägerska pratade om att pärlspont inte alls var speciellt dyrt och att man ganska enkelt kunde sätta sådan själv. Man kunde köpa färdiga stycken liksom och såga till. Hittade detta;
http://www.byggahus.se/forum/koek/9000- ... -koek.html
Älskar den sidan, där finns svar på allt!
Hos oss är det snart dags att storstäda golven, har ju mestadels brädgolv. Hoppas att brädgolvet i köket skall få sig en kick. Annars funderar vi på att olja dem, mest för det är praktiskt. Sen skall väggarna få sig en tvätt och vit färg (det är vitt men har blivit gulnat....) Därefter upp med lite hyllor och så letar jag nya luckor på blocket

Grannen skall få sätta kakel
Funderar på vad jag skall sätta för lampa i taket, i själva arbetsdelen så att säga. Där spis mm är. Spot känns ju lite modernt, eller?
Maken är helt inne på shabby! Skönt!
Härligt med er "light"renovering av badrummet, Anna. Det kan göra sååå mycket med detaljer! Som spetsgardinen du pratade om, låter superfint!
Arvid har rummet som har en sorts förkammare. Har förmodligen varit tvättställ mm i den. Där finns kvar en hylla och lampa. På hyllan har vi ställt massor med blocker och sen satte jag en elastisk skena (sån man kan köpa å tyaffärer, nästan som en tvättlina?!) längst hyllan. Vi sydde sedan ett draperi av makens gamla påslakan från han var liten, med barbapappa på! Sååå 70/80

Han älskade det förstås! Perfekt läskoja! Nu letar jag efter ett par passande gardiner till hans rum. Hade velat ha ett par gula med vita prickar (har gula lampor) samt en vaxduk i samma mönster till hans lilla "skrivbord" Har vita gardiner i alla fönster så det hade ju varit roligt med liiite färg på barnrummen

Precis tvättat alla gardiner, strykt och hängt om. Och möblerat om med blommor. Bara sånt! Vilket lyft det kan ge! Men tar ju sin tid....
KRAM!