Nu var det några veckor sedan jag skrev och det har väl gått sådär under den perioden. Några få nätter har varit bra, men tyvärr är dom flesta nätterna fortfarande struliga med uppvak både kl 23, 01 och 04. Fram tills inatt har jag uthärdat och varit envis med att inte ta upp, men kl 01.39 inatt kapitulerade även jag och tog således upp tjejen och gav mat

Hon hade då haft otaliga uppvak sedan kl 23.20. Efter maten sov hon snällt och fint fram till 07.00

Vi har morgon kl. 08.00, så jag tog faktiskt upp henne, gav henne en slurk och lade ner henne igen. Nu sover hon...
Vi har sedan en dryg vecka påbörjat smakportioner med banan och gröt. Det mottages tacksamt innan läggning, men verkar tyvärr inte göra någon skillnad på nattsömnen. För några dagar sedan klämde hon en hel banan

men det vart ingen skillnad.
Några justeringar på schemat har jag infört men jag kan inte se att dom skulle störa nattsömnen. Den har ju varit problem mest hela tiden menar jag, men jag skriver i alla fall ner ändringarna här för info:
Ursprungligt schema har varit
08 morgon
9.30-11.30 sova
13.30-15.30 sova
18-18.30 sova
21 god natt
Det här har vi jobbat efter sedan det enligt BB var dags att införa schema. För några veckor sedan tyckte jag den första dagsluren fungerade sämre, så jag försköt de två långa dagslurarna så här:
08 morgon
10-12sova
15-16 sova
18-18.30 sova
21 god natt
Detta fungerade utmärkt från första dagen med dagslurarna och det är det vi har kört på fram till ca 3 dagar sedan då jag bestämde mig för att göra natten lite längre och börja vid 20 istället för 21. Innan jag börjar rucka på dagslurarna ville jag testa att bara lägga in en timme extra på natten. Det har ännu inte visat sig i några problem under dagen i alla fall (totalt har hon nu 16,5 timmar sömn vilket ju egentligen är 1 timma för mycket).
Nattstrulet har jag svårt att tro kan bero på den extra timman, eftersom det har pågått under längre tid och inatt blev hon ju nöjd när hon fick mat.
Min plan nu är i alla fall att korta av dagslurarna 0.5 timme vid varje långpass på dagen för att undvika alla eventuella bieffekter av "för mycket" sömn, vilket ger följande tider:
08 morgon
10-11.30 sova
14-13.30 sova
18-18.30 sova
20 godnatt
Jag har dock svårt att tro att det här kommer att lösa våra nattliga bekymmer, för det hon verkar vilja ha är mat?
Jag behöver här alltså många goda råd och lite peppning
Just nu verkar det enklast att ta upp och mata henne vid första uppvaket, för då kanke jag får sova nästan en hel natt istället för att vara vaken från och till fram till kl 04. Dom senaste veckorna har min sömn snittat på 5-6 timmar totalt per dygn och det börjar bli lite slitigt...