Nattsnuttare o akrobatik i vargtimmen- kuras?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Lillsprudlis

Inlägg av Lillsprudlis »

Jo, de flesta nätter har nu gått hyfsat bra (nu börjar natt 17). Alltid vaknat vid vargtimmen men klarat upp det själv, varit vaken ca 45 minuter dessa gånger. Det må vara hänt då han inte varit ledsen eller arg.

Men...............
Nu är det mer akrobatik. Vänder sig på rygg flera gånger på natten och blir då irriterad. Har som sagt vänt honom någon gång men nu börjar detta bli en dålig vana och i natt var jag uppe 7 ggr och han hade ett långt upvak på 1 1/2 timme då han låg och sparkade och "körde bil", jag vände på honom 2 ggr vid detta vakentillfälle men lät honom sen vara.

Jag har ju lagt mig i sovrummet och gossen har gästrummet men inatt vaknade jag varje timme och var uppe och sprang in för att vända :( .
Tycker ni att jag/vi ska ingripa varje gång han vänder sig och gnyr eller ska vi avvakta och "lära" honom somna själv, på rygg :?: :?:

Dessa vargar........

Kram
Yvonne
Victor född 28 juni 2006.
Simon född med snitt 5 februari 2009
Tur att vi blivande föräldrar och blivande barn har en Anna Wahlgren.
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Hej! :D

Här är en tråd om "vändningscirkus" :wink:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... ght=#97055

Kram Bea
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Lillsprudlis

Inlägg av Lillsprudlis »

Tack Bea för svaret :!:

Jag har kollat in tråden och jag /vi gör enl strategi 2. Vänder och går ut och i natt var det bättre. Bara ett uppvak på ca 30 minuter.
Men det har även hänt att man vänt på mage och så genast vänder han på rygg igen och där kan man ju inte stå och vända och vända i oändlighet :? Efter ett tag blir han ju arg/ledsen också.
Min man hade för någon natt sedan lagt något under madrassen så han inte kunde rulla runt men då blev gossen väldigt arg :x

Han kan ju rulla runt från rygg till mage och mage till rygg men han kan bara rulla från rygg till mage åt sin högra sida och ibland hamnar han så nära sängkanten att det tar stopp och då kommer han inte runt. Han skulle behöva en stor fotbollsplan som han kunde rulla och rulla och rulla i hela natten , typ :D (som man rullar nedför en backe i snön eller gräskulle, kan man säga).

Nu har pappan tagit tre nätter i rad och ska nu påbörja sin 4:e. Jag har nu äntligen fått sova någotsånär lugnt några nätter utan att behöva ha huvudansvaret. Det var på tiden.

Vi kämpar vidare...........
Kram på er alla intresserade
Victor född 28 juni 2006.
Simon född med snitt 5 februari 2009
Tur att vi blivande föräldrar och blivande barn har en Anna Wahlgren.
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan :D

Hur går det för er?

:lol: //Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"