Sommarträff i mellannorrland!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
HÖNSMAMMA

Inlägg av HÖNSMAMMA »

Vi planerar att anlända till Gastsjön vid 12-tiden (hoppas att det är okej Anna?). Det blir jag och syrran samt 2 eller 4 barn :). Vi hade gärna sovit över men vi har 4-årskalas för Mr A på söndag eftermiddag och har lite att ordna inför det.

Det ska bli jättekul!!!! :heart:
/Kristiina
En Mr A född juli -05, kurad feb -06
En Ms L född juni -07, standardmodellad i Gastsjön aug -07
En Ms M född feb - 14 (prematur 6-7 veckor) standardmodellad redan på sjukhuset. ;)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Darlings :heart: Härliga tider stundar. Gastsjön gläder sig!

Inger har just varit här och förhört sig. Vi kom fram till att hon och familjen - Lennart, son inte alls är smittbärande, Agnes och Gabriel - dyker upp här vid ettiden på lördag. Medförandes köttbullar. Glutenfria och säkert vrålsmaskiga. Och MÅNGA :!: Alla två barn djupt engagerade :lol:

Grilla kan vi absolut göra. (I regnet :roll: ) Jag har en liten grill under öppet tak. Grillkol behövs i så fall :wink:

Med frukostmat menar jag just det, för överliggare - bra att ta med sig efter egna behov och barnabehov :wink: Det finns ju kyl / pentry på De Nios.

Resten kokar vi väl ihop, bokstavligen :?: Jag menar enligt knytismodellen. Man bidrar till världens smarrigaste Gastsjöbuffé :lol: :heart: :lol:

Så om var och en tänker sig någonting ätbart som räcker till en 6-8 personer, så borde väl livet leka åtminstone i alla smä (och inte så små) magar :?: :!:

Själv tänkte jag baka stora Gastsjöbrödet som ska räcka och bli över så just bröd ska inte behövas. Och så bir det väl lite smarr också om jag känner Bibban rätt :oops: 8) :lol:

Ska bli helt underbart att se er alla :!: Och så får ni Beskåda Undret: Nya stora köket på Logen håller på att ta form. Min ende älsklige son, själva Byggaren, är förmodligen kvar när ni kommer (det bos dock hos Helmut så De Nios Hus är fritt). Plats för Dyrkan, eller hur :lol: :heart: :-({|=

:arrow: Hönsmamma: "Vi planerar att anlända till Gastsjön vid 12-tiden (hoppas att det är okej Anna?). Det blir jag och syrran samt 2 eller 4 barn."

Går alldeles utmärkt :wink: (Om ni inte ska inom Mia för karavankörning :?: ) I'm here for you :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D Åh, det låter verkligen toppen! Det blir toppen med knytis, jag kan fixa en fetaostsallad, så gör ingen sallad Bibban :wink: :!: Kanske ska vi skippa grillidén nu när det verkar bli regn... tror jag köper med nån grillad kyckling.

Vi kommer så fort vi kan, Jannika och Sussi stannar till här och sen gasar vi uppöver.

Längtar så efter att ses, vad spännande att se vad som hänt med köket sen sist!

Varmaste kramen Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
HÖNSMAMMA

Inlägg av HÖNSMAMMA »

Vad härligt det låter! Jo, jag såg att det var stor risk för regn den dagen men jag vet ju att Gastsjön är fantastiskt även då. Och som vi brukar säga - vad härligt att det regnar, tänk vad glada alla blommor blir och vilken tur att vi har regnkläder! :D

Ser fram emot att beundra det stora köket "to be". Vi kan stå till tjänst med glada tillrop och arbetsledning ifall sådant behövs :lol: .
/Kristiina, Katja och barnen
En Ms M född feb - 14 (prematur 6-7 veckor) standardmodellad redan på sjukhuset. ;)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

miar70 skrev: Jag kan fixa en fetaostsallad, så gör ingen sallad Bibban :wink: :!: Kanske ska vi skippa grillidén nu när det verkar bli regn...
:D Med "smarr" menade jag kakakaka.... Bibban och Sally och Molly jagar blåbär som börjar komma :wink:

Tycker visst vi ska grilla! Eller inte. Vill bara säga att det GÅR :!: Oavsett väderlek.

Och som du säger, Hönsmamma - Gastsjön är fantastiskt även då :!: Särskilt med din stora, vackra matta i köket :heart:

Ska säga också att jag åkt på en liten kurning :oops: av ett litet barnbarn, 7,5 mån :P Första natten var nu. Så fjärde och sista natten blir mellan lördag och söndag, men jag bör vara som folk ( :?: ) redan efter natten till lördag, tredje natten.

Längtar efter er alla :lol: :heart: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Sussi

Inlägg av Sussi »

Hallå alla! Nu närmar det sig med stormsteg :) Maja och jag har mellanlandat hos Jannika och i morgon bitti åker vi vidare. Vi tar med frukt och grädde och gör fruktsallad till efterrätt/fika. Hoppas vädergudarna är med oss i helgen!

Ses snart!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Mellansyrran

Inlägg av Mellansyrran »

Hej!

Sent omsider loggar jag in mig här...men som ni har förstått har jag fått all nödvändig information av min kära syster, Hönsmamma. Jag tycker det ska bli hemskt trevligt att få följa med till Gastsjön och förstår att sällskapet är trevligt oavsett väder. :D

Nu håller syrran och jag på att förbereda oss inför imorgon och förutom fyra glada barn och regnkläder tar vi med oss bönsallad, marinerad kyckling och tortellini. Och vi planerar fortfarande att dyka upp vid tolvtiden med egen lunch.

Vi ses!
Glada hälsningar
Mellansyrran Katja
Mamma till miss N född juli 03, ej kurad, miss M född juni 07, standardmodellad sept 07 och miss V född augusti 13, standardmodellad okt 13.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Nu äker vi! Hur mår du Mia? Ring om du inte orkar med oss. :wink: Kram! Jannika Nike Sussi och Maja
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Klart jag orkar! Nu ska jag packa ihop lite och hacka sallad :wink: halsontat har jag slängt!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
lilltjejen

Nu blir jag avis av bara den...

Inlägg av lilltjejen »

Varför sitter jag på fel sida av havet och varför kommer jag till Stockholm först på måndag?

Vi kommer att vara i Stockholm måndag, åka till Gävle någon gång under tisdagen och stanna där till fredag då vi åker till Falun. Sen åker vi norrut till Umeå på lördag eller söndag.

Någon längs vägen som vill ha besök eller bjuda på en lekstund i det gröna?

Har precis skrivit om våra barnaboksbarn. :heart:

Hoppas ni har det riktigt riktigt trevligt.

Kram
Dipl. SHN-kurare!
Dotter 2004, Son 2006, Son 2008
noanamn

Inlägg av noanamn »

Och jag. Är förvisso på väg norrut, men. Är i Småland med bil på reparation och prickig lillunge i famnen.

Ha en underbar träff, däruppe.

kram (av den lite avundsjuka sorten)
M
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D

Hemma igen efter ett urtrevligt dygn hos Anna; så många goa människor i alla storlekar, massor av god mat, och helt okej väder - kan det bli bättre? Nej, det kan ju inte det :wink: :!:

En riktig tjejliga blev det däruppe, av tretton barn (om jag inte minns fel!) så var två av dem pojkar :shock: så det är ingen underdrift att säga att de kände sig i underläge, tror jag :wink: .

Badat har barnen (och några modiga vuxna) gjort, lekt, skrattat, busat och jag kan säga att det var tre nöjda tjejer som kröp ner i sina sängar ikväll! Och vi vuxna har fått kackla och umgåtts, skratta och njutit av varandras sällskap.

:heart: Tack Anna för att du än en gång öppnat ditt hem för oss alla, för din generositet och värme.
:heart: Tack till Bibban som servat så kärleksfullt och jag tror minsann du stal en liten bit av Olines hjärta!
:heart: Och tack till inger med familj - så kul att äntligen få ett ansikte till signaturen och få träffa de dina och jätteroligt att :heart: Hönsmamma och :heart: Mellansyrran med supersöta ungar också kom, hoppas vi kan ses snart igen!
:heart: Till mina housemates Sussi och Jannika: ett härligt dygn, ni är underbara! Och era töser med såklart, kan de bli annat?
:heart: Sen måste du hälsa alla de andra där också Anna, du har en underbar familj och underbara vänner - precis som du förtjänar! Och så bär jag med mig de kloka ord du sa idag: Se på en människa som hatar - så ful han är. Se på en människa som älskar - så vacker!

Nu längtar jag redan till nästa träff.

Mia
Sussi

Inlägg av Sussi »

Snabbt inlägg från en suuupertrött Sussi :) Maja och jag var hemma strax efter 19, då blev det kvällsmål och bad, sen stupade den lilla damen i säng och somnade på 2 röda :) Och jag ska göra samma sak om en liten stund!

Vilken underbart utmattande helg det varit!!! :heart:

Mia, jag tror du räknade lite fel ;) 14 barn varav 3 pojkar, men en riktig tjejliga var det, helt sant! :) Supermysiga ungar, allihop!

Tack Anna :heart: för att vi återigen fick invardera ditt underbara Gastsjön! Hälsa Bibban och de i familjen som möjligen är kvar!
Tack Mia :heart: som bjöd på lunch på uppresan!
Tack Kristiina :heart: för att vi fick ha kisspaus hos dig :)
Till er andra: jätteroligt att träffas :heart:
Sist men inte minst, tack kära Jannika :heart: för middag & frukost, fredagsmys framför tv:n, övernattning i ert mysiga gästhus, härligt ressällskap med givande samtal och många skratt, dina kloka ord gör mig gott!!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
HÖNSMAMMA

Inlägg av HÖNSMAMMA »

Jag kan bara instämma i att det var en fantastisk lördag i Gastsjön. Barnen var helnöjda och var på sitt allra bästa humör ända hem. Vi hade gärna stannat över natten och kacklat hela kvällen, men ett 4-årskalas är ett 4-årskalas :wink: .

Anna, tack återigen för att du öppnar ditt hem för oss :heart:!

Kram,
Kristiina, Armas och Laura
Mellansyrran

Inlägg av Mellansyrran »

Nu har jag också fått se Gastsjön och det var helt fantastiskt ställe! Tack Anna och Bibban för ett varmt mottagande. Det var mycket trevligt att träffa er och alla andra. :heart:

Vi ses igen!

Kram Katja
Mamma till miss N född juli 03, ej kurad, miss M född juni 07, standardmodellad sept 07 och miss V född augusti 13, standardmodellad okt 13.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"