jag har letat runt efter liknande trådar men hittar inget.
Vi har en underbar lite 2 åring (2 år 3 mån) som absolut inte vill prata, verbalt alltså. Jag har mest tyckt att det är charmigt och han kommunicerar på alla andra möjliga sätt. Men jag börjar ändå bli lite fundersam och undrar om någon annan har haft samma erfarenhet?
Vi har en äldre dotter (nyss fyllda 6 år) hon började prata när hon var 1 år och har pratat på sen dess
Nu låter det som vi är väldigt fokuserade på det här, men jag tycker nog att vi hållit oss ganska coola hittills. Det har också varit så att lillkillen och jag har stått varandra väldigt nära hela tiden och jag förstår nästan allt han vill förmedla, men det gör ju inte andra. I sällskap med andra håller ha sig oftast på sin egen kant och verkar vara väldigt nöjd med det. Storasyster leker ju med honom och berättar för honom hur han skall stå, sitta, hålla, gå osv så han är ju med ändå. Han är på det hela taget en väldigt glad och nöjd kille som sover, arbetar och leker nöjt.
Är detta med sen språkutveckling något man skall lägga nått fokus på tycker ni eller skall man helt låta det vara? När är det "sent att börja prata" anser ni?
Varma hälsningar Mo