Längesen man var här nu, men nu är vi tebax igen!
Vi har nu tagit bort blöjan på Signe sedan drygt en vecka. Hon är ju 2 år o 3 mån nu, så vi tyckte att det var läge nu när det är sommar o pappa är ledig i åtta veckor. Vi har toalettsits och potta. Hon har inte visat nåt intresse förut, för varken det ena eller det andra, men nu har blöjan rykt som sagt. Nu har det gått över en vecka, som sagt, o hon har inte EN ENDA GÅNG kissat varken på toa eller i pottan. Det som märks skillnad är att hon förut kissade småskvättar här o där, men nu "spar" hon ihop sig o kissar mycket o lite mer sällan. Det är det som har hänt, vi sitter på pottan o toa o sjunger o läser böcker osv, o försöker få henne att sitta en stund så hon ska få känna hur det känns när det blir rätt, liksom. Sen gör vi väl felet att vi frågar henne om hon ska kissa, svaren är blandade, ibland sätter hon sig, säger "momme inge" (kommer inget) o går iväg, eller så vill hon inte kissa. Vet att man inte ska fråga alls, men hur ska hon då förstå vad som är rätt. Nu kommer hon o säger till efteråt.
Minns att jag kände samma sak när vi slutade med Wille oxå, jag var på väg på med blöja flera gånger innan det vände, men jag har för mig att han åtminstone gjorde rätt NÅN gång första veckan. Ett tecken på att man är på rätt väg liksom.
Nu känns det som att vi har tagit blöjan för tidigt, eftersom Wille var 2 år o sex månader när vi tog bort blöjan för honom. Fast samtidigt så har jag ju kikat runt här på forumet o ser att vissa barn har varit yngre än såhär.
Vad göra?
Som alltid, tacksamma för att ni finns!