Vi hade också en period med SVÅRA skarvar, men efter envist kämpande så kom vi förbi dom!
Sen är det är ju faktiskt så att somna själv och själv sova över skarvar hänger ihop! Får man alltid hjälp att somna, behöver man ofta hjälp att somna om! Jag skulle lägga mitt krut på att lära liten att somna själv. Sovs det alltid i vagn? Följ i så fall tipsen du fått ovan: lägg till rätta, stoppa om, dra ett par drag med vagnen och avsluta med ett fint skak i handtaget som markering att nu är det dags att sova. Och så går du tillbaka och påminner vid behov. Tålmodigt visar du att så här gör man när man somnar så fint själv. Sätt gärna på lite musik för att få både mor och groda att slappna av. Det kan ta sin lilla stund. Alla bebbar somnar inte på 2 minuter. Min lilla har alltid tagit ca en kvart på sig att komma till ro.
Jag personligen skulle satsa på att omedelbums lära liten att somna och somna om själv. Jag skulle fortsätta hålla fasta morgon och nattningstider, men inte bry mig så mycket om vilket sovpass som blir 2 timmar och vilket som blir 1,5... men jag skulle satsa på att få dom 2 första sovpassen till längre sovpass -det sista passet brukar vara svårt att få längre än 45 min av nån anledning... :-k Hålla koll på totala antalet vakentimmar och som vanligt se till att lilla magen är proppmätt efter varje SM-mål! Angående nattätande och vagning så är det så att hungriga barn inte låter sig vagnas till ro, så lägg lite extra krut på att få i så mycket mat som möjligt under dagen, så rättar nog nätterna till sig ska du se. :thumbsup:
Stor KRAM -ni jobbar på så fint och det är så roligt att få följa er!