Höstbarn 07

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
LaQ

Inlägg av LaQ »

Eko, eko... 8) Hoho!

Sitter här och försöker leta lite pepp-läsning om förtrots. Puh... nu har det verkligen nått sin topp (hoppas jag) här hemma. Junior bara slåss hela tiden, blir man arg och säger nej skrattar han. Man gör inget annat än tjatar "nej, man får inte slåss, man klappa fint/kramas/gosa, mmm så skönt". Å så säger det PANG igen och så får man sig en örfil. :?

Därtill sura utbrott om man inte får som man vill. T.ex. att mamma kommer och öppnar dörren till verktygsboden ute när man drar henne i handen, hon följer med men inte öppnar när man står utanför dörren. MYCKET irriterande tycker Junior. I hans värld finns förstås inga farliga redskap eller trädgårdskemikalier osv. :evil:

Ska göra mig iordning nu för vi ska åka till svärmor hela dagen. Puh... roligare kan man ju ha med en förtrotsunge. Särskilt som Junior inte tillåts öppna och titta i kökslådor eller skåp osv hemma hos dem. :evil: "Ta med leksaker" heter det. Mmmmm, säääkert att han bryr sig om sina gamla vanliga tråkiga leksaker när det finns ett helt hus att upptäcka! :shock:
Storebror 07 12 18 :heart: (v. 42+2)
Lillebror 09 09 16 :heart: (v. 38+4)
~ På äventyr ~
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Halloj!
Nu sitter vi pa andra sidan klotet och njuter av varmen! Som jag for ovrigt forstatt finns aven i Sverige just nu 8)
Haller pa att lara mig blogga (gar lite svajigt men,men) sa nu kan ni folja oss pa:
http://dahlin.bloggproffs.se
Stora Kramar,
Tina
:heart: Vetgiriga semlan Dag :heart:
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
:heart: Ingrid som kan själv! 090826 :heart:
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

LaQ: Hmm ja inte är det lätt inte när de små blir frustrerade. :?

Jag gjorde en till sängdumpning (gjorde ju min första för några veckor sen). Sen var hon ju i en period där det skulle skrikas som tusan. :roll: Första dumpningen skrev jag ju om men sen gjorde jag det en till gång när sambon var hemma. Han blev förvånad och sa att det där var ju jättebra för hon svarade så bra på det denna gång. Hon bet mig nämligen, något som hon också börjat med lite smått när hon blir upprymd. Jag blev lite arg först för det gjorde så förbannat ont så hon blev rädd tror jag och jag försökte visa med att hon får klappa fint på mamma. Sen var det bra men då var allt annat fel, och hon skreeeeek och inget var bra. :evil: Då fick jag nog och sa att "Nu får du skrika i ditt rum". Dumpade henne med en leksak i sängen. Det blev helt tyst. :shock: På en gång...så bara någon minut efter gick jag in och tog upp henne och så fortsatte vi som vanligt och allt var bra. Sambo bara :shock: :D .

Jobbigt med att vara någonstans där man inte får röra något. :roll:

Tina: Men så spännande, så ni är där nu! :D Och vad roligt med blogg, ska genast kolla in. :wink:

Här njuter vi av värmen och Elsa har badat naken ute i sin balja. :D
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

:shock: Vilken natt :shock: !!!
Har foljer en historia om hur man sparar ur...

Dag somnade efter lite overtalning eftersom dagen varit allt annat an rutin. Forst somnade han 15 min i bilen pa vag in till stan vid halv tio ca. Sen kom vi inte hem forran kl 14 och da hade han INTE somnat i bilen som tankt var :roll: Och sova middag var det ju ABSOLUT inte tal om, nej det skulle bara badas i poolen. Tyvarr orkade jag inte braka med honom eftersom det blir allt svarare att sta bojd over en spjalsang med vaxande mage...saledes tog jag upp honom. Vid bagge laggningsforsoken... :oops: Nar pappa kom hem vid 15 och tyckte grabben var trott forsokte aven han, utan resultat och aven han tog upp honom! 3 ganger alltsa :!:

Saledes tyckte Dag att nar han vaknade vid 22 i gar kvall sa var det absolut forhandlingsbart att ligga kvar i sangen. Som man baddar far man ligga. Eftersom vara vanner sover med sin 2-aring i rummet brevid ville jag inte ramsa taket av huset och ville inte heller att Dags skrik skulle vacka dom sa det var bara in och solfjadra. Hur lange som helst. Och han somnade inte. Nar klockan var halv tolv gav jag upp eftersom Dag i en latt slummer drabbats av nan mardrom (?) och hade fullstandig panik! Eller sa var det bara att han inte fick som han ville. Jag tog upp (!) ungen och lade mig pa sangen med honom... Oj, vad jag skamdes nar jag tankte pa Gastsjon & Anna. Men jag orkade helt enkelt inte mer.
Vi lag och forsokte sova bade jag och Dag i ca 2h men eftersom detta inte var en van situation kunde ingen av oss somna. Dag pillade pa mig, jag igonrerade honom. Dag klattrade pa mig, jag lade honom till ratta. Dag pratade for sig sjalv, jag andades tungt. Ja, ni kan ju fortsta sjalva... Till slut tog jag bara ungen, lade honom i sangen och sa "mamma gar och lagger sig i sin sang sa sover du har. Vi ses imorgon" och ramsade mig ut. Vakte honom kl 08.
Ingen av oss ar jattepigg :roll:

Back to normal idag! Vad sysslar man med egentligen???
Kram,
Tina
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

LaQ och TinasDag: Vad fina bilder ni har på pluttarna. Alltid kul att se och jag känner igen mycket av killarnas kroppspråk, liknar Elsas. :D Jag har lagt in två nya filmer nu på vår hemsida, när Elsa lägger golv och när hon dansar. :wink:

Och Tina, en gång ingen gång... :heart: 8)

Imponerad av er blir jag, som går med magarna i vädret och har sånna här små yrväder att springa efter.
LaQ

Inlägg av LaQ »

Tina > Ojdå, så det kan gå. :-# Som du säger, som man bäddar får man ligga... Hoppas ni styrt upp läget nu! :)

Idag är en stor dag av lättnad för vår del när det handlar om kommande lill*syskon. Har varit på sjukhuset på läkarbesök och samtalat om förlossningen. Hade en jobbig läkningsperiod efter att Junior föddes då jag bland annat fick en sfinkter ruptur (bristning grad 4) och har försökt prata med min BM om ett planerat snitt den här gången. Tyvärr har hon inte lyssnat på mig något vidare så jag fick gå andra vägen via sjukgymnasten med remiss till läkare. Där jag alltså varit idag. Till min stora lättnad beviljade läkaren snitt! Nu är det nya känslor och funderingar som kommer upp men jag är lättad ändå! :)

Imorgon ska jag till barnmorskan på vanlig kontroll. Har bytt barnmorska nu så det blir säkert kanon! :D

Tina > Hur går det för dig med magen därborta? Hur funkar det med kontroller osv? Hur länge ska ni vara borta och får man lov att flyga så sent i graviditeten egenligen?

Här hemma är det lugnt annars. Förtrotsaren har haft två lugna, glada dagar nu. Trevligt, inte minst för Pappan som är hemma mest hela dagarna med honom. De där örfilarna man får ibland är ju inte jätteroliga. :roll:
~ På äventyr ~
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

LaQ, vad skont att du antligen fatt nagon som lyssnar pa dig!! Det kommer bli jattebra nu aven om jag forstar att det kanns konstigt/annorlunda med snitt! Lycka till hos nya barnmorskan! Pa tal om orfilar har vi besok just nu av en valdigt gullig kille som dock lart Dag att det ar "kul" :shock: :roll: att kasta bestick... Jag hoppas att han inte lar honom nat mer... :?

Magen vaxer och frodas och jag skall tala med lakarmottagningen imorgon igen och se om dom lyckats klamma in mig pa besokslistan. Hoppas bara det inte kostar en formogenhet! Man vet ju inte med sjukvarden i USA... Att flyga ar inget problem tydligen (min moster barnmorskan tyckte kanske inte detsamma :wink: ) daremot var det krangligare med forsakringen sa vi far aka hem en vecka tidigare an det var tankt fran borjan. Kommer i slutet av juli saledes och inte borjan pa augusti.

Somnfnurran varade bara den natten aven om Dag forsokte sig pa en "rovare" dagen efter :roll: Det roliga ar att han aven innan detta hande springer till spjalsangen och staller sig nar vi sager att det ar laggdags och gor sa aven nu! Tank att man har en grabb som langtar efter sangen :shock: Det trodde jag aldrig var mojligt for ett ar sedan...
Kram, Tina
NlNA

Inlägg av NlNA »

Hej :!:

Så härligt ni verkar ha det i USA, Tina :D

Som vanligt var det ett tag sen jag var här inne och det tar ju tid att läsa ikapp sig... :wink:

Nu är det andra veckan jag är inne på, på min föräldraledighet och jag bara NJUTER :D :D :D ...

Vi har inte gjort något särskilt utan bara tagit det lugnt och bara varit.
Nu går äntligen tösen helt själv och mer stabilt än för en månad sen och det underlättar ju allt :roll:
Lekplatsen och köra vagnen är det klart populäraste och det blir det nästan varje dag.
Har studerat andra föräldrar på lekplatserna och blir så irriterad på folk som hela tiden ska "servera" sina barn allt. Jag sätter mig på en plats och sen får tösen antingen hämta mig eller ropa på mig när hon vill något. Förra veckan satt jag still i 30 minuter :shock: utan att tösen ville ha min hjälp.
Hon älskar att gunga men denna gång kunde vi lämna lekplatsen utan att ha gungat :!:
Jag kanske gör fel men jag vill samtidigt att tösens egna fantasi och bestämmande ska gälla och att det kanske gör henne mer självständig, går sin egen väg :? :wink: .

Idag har vi haft det fantastiskt :D
Tösen har inte vågat klättra hela vägen upp till rutschkanan men vill gärna åka den halvvägs (min arma rygg säger ifrån då jag måste lyfta upp henne till halva kanan och släppa henne därifrån... :x ) Mamma tycker ju att leka på lekplatsen är skitkul :) så jag klättrar upp för ställningen och åker några gånger ner från kanan och skrattar gott, vilket resulterar i att tösen nu också klättrar upp för att åka.
När hon väl står däruppe inser jag :? att kanan nog är lite för svår för henne då "bulan" mitt i kanan nog kommer få henne att tappa balansen. Men sen gör hon själv det enda rätta... vänder sig om och åker på mage ner med fötterna före :shock: . Hon löste problemet själv och sen var det inte svårt att åka där flera gånger (bara mamma påminde henne om att hon måste vända sig om). Så kul vi hade det :D

När pappan kom hem på em åkte vi till andra sidan dalen för att gå i skogen och titta på kossorna i hagen. Här är underbart vackert med småvägar där djuren går och betar och har stora ytor att vara på. Här kan vi också gå mitt ibland djuren och det var så roligt att se tösen tillsammans med kossorna, lika nyfikna, och som hon skrattade när dom nosade och slickade på henne :lol: 15 kossor i en klunga kan göra vem som helst spak men här har vi en kaxig tjej allt :!:
Det är inte mycket som kan göra henne ledsen eller rädd. Hon är i början alltid avvaktande men sen är det bara full rulle som gäller. Det var så roligt att få se henne så glad och lycklig där vi gick, vår lilla familj, hon njöt, vi njöt och allt var bara så underbart :!:
Och sen är jag så glad över att hon äntligen går och vill gå. Hon bara lullar omkring och vill absolut inte bli buren eller åka vagnen (om hon inte är trött...).
Här har vi inte mycket biltrafik och det gör att jag i lugn och ro kan gå både bakom och framför henne utan att det blir farligt.

Undrar om inte förtrotsen är i antågande (lagom till att jag ska var hemma i 3 månader.... :roll: )
Om det inte går hennes väg eller att hon inte får som hon vill (eller att vi inte förstår henne) så kan hon bli så arg och sätta igång att skrika och bära sig åt. Stampa fötterna i golvet och dunka huvudet i golvet hör till vanligheterna och ibland måste jag tyvärr dölja mitt skratt för att inte göra henne generad (hon ser så rolig ut när hon blir så arg :wink: ) Dunka huvudet i golvet gör ont i mig och oftast har hon redan gjort det innan jag hinner hejda henne. Avledande manöver sker ofta, men än så länge är det inte så ofta än hon får sina utbrott :roll: :!:
Igår fick jag göra en liknande sängdumpning men på köksgolvet istället eftersom det skulle serveras lunch innan middagsvilan. Hon var trött när vi skulle äta och ville helt plötsligt inte sätta sig i stolen för att äta. Hon var så arg och grät och jag kände mig lite hjälplös. Äta lite måste hon ju göra innan vilan, men jag ville inte ha en grinig tös vid bordet när jag också skulle äta. Jag lyfte helt enkelt ner henne när jag hade förstökt trycka ner en sprattlande, arg och ledsen tös i matstolen :cry: . Satte henne på golvet och lät henne vara medan jag åt. Sa till henne att när hon har lugnat ner sig så kan hon sätta sig och äta men jag ska i allafall äta nu... Lite jobbigt kändes det och efter en stund hade hon lugnat ner sig och när jag frågade om hon ville komma och äta så klättrade hon genast upp och åt upp allt i ett nafs, glad och god igen :!:
Vet inte om jag gjorde rätt men det kändes så iallafall :wink:

För någon månad sen så skrev jag om att jag tyckte era små liv var så långt framme i sin utveckling jämfört med min tös, men den sista månaden har allt fullkomligt exploderat :shock: Jag blir förvånad varje dag över allt hon förstår, visar och kan. Det går ju verkligen att kommunicera med henne nu och att vi båda kan förstå varandra :o .
Tackar för maten när hon inte vill ha mer (sätter handflatorna mot varandra som Lucia och säger tack)
Kör fram stolen när hon vill diska
Hämtar skorna när det är dags för utgång (även om det inte passar sig... :roll: )
Tar fram liggunderlag och handduk när vi ska byta blöja
Stoppar pekfingret i munnen och rör runt lite när vi ska borsta tänderna (detsamma när vi ska tvätta händerna, rimmar nog väl likt...haha)
Kör ut barnvagnen från hallen när det är dags för promenad och letar fram bältet som ska spännas fast

Fick nog en uppenbarelse förra månaden när jag läste era inlägg hur lite tösen gjorde.
Kom då själv på att jag inte ställde några frågor till henne utan tog för givet att hon ändå inte skulle förstå. Bara för att dom inte kan uttrycka sig med ord så betyder ju inte det att dom inte förstår :oops:
Nu pratar jag jämt med tösen och har även insett hur viktigt det är med förberedelser. Ett exempel är bl a blöjbyte - hon blir tvärilsk om vi bara lyfter in henne i badrummet och lägger henne ner, men visar vi blöjan och talar om vad vi ska göra så går det som en dans :)
Detsamma med att åka bil. När vi går ut tror hon att det är promenad som gäller och blir jätteledsen om vi då lyfter in henne i bilen. Men säger vi att vi ska åka brum, brum innan vi har tagit på oss så går hon direkt till bilen. Jag känner mig så fånig som inte kommit på detta tidigare.... ](*,)

Nu ska jag avsluta detta låååånga inlägget men måste bara berätta om en udda egenhet tösen har:
Älskar musik och att dansa. När hon hör en bra låt kan hon sätta i gång att guppa med rumpan upp och ner (ser urskojigt ut) och sen snurra runt. Då vill hon att jag ska sjunga och jag sjunger då bl a "Dansa min docka". När jag vill byta låt (efter ett antal upprepningar :roll: ) så blir hon skitförbannad och kan börja stampa med fötterna i golvet och ge missnöjesyttringar tills jag börja sjunga "Dansa min docka..." igen :D .
Detta är för roligt att se och jag kan bara inte låta bli att reta henne ibland.... :lol:

Ha det gott allesammans :!: :heart:
NINA
Lisa för själen kom december 2007.
Mors lilla Olle kom juni 2010.
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

NINA: Vad härligt ni har det. Märks att du njuter! :D

Jodå, jag har tidigare skrivit det också, om min irritation om att barnen serveras och det tas för givet att de inte kan leka eller roa sig själv. :roll:

Känner igen dansen, Elsa ääääälskar att dansa och snurra. 8)
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Nina! Underbart inlagg!! Valkommen ater i foraldraledighetens forlovad varld! (Ursakta stavningen...Amerikansk dator :roll: ) Visst ar det harligt att folja deras utveckling?! Och visst, det ar latt att tro att dom inte fattar/ar for sma bara for att spraket inte finns dar helt an.

Pa tal om social delaktighet har nu min man insett hur viktigt detta ar och nar jag och Dantes mamma var pa utflykt idag tyckte pappa att lite sammarbete skulle passa fint =D> Dom baddar ur sangen och Dag far sitt orngott. Pappa ber honom ga ut i tvattstugan med det. Sen dess har han inte kunnat hitta det :-k Och huset ar faktiskt inte SA stort! Men det dyker val upp antar jag, huvudsaken ar ju att Dag hjalpte till, eller hur :wink:

Igar simmade Dag med en orm (!) i polen, kolla bilden i bloggen. Ofarlig visserligen, men anda!
Det ar skont att ha er har pa forumet och mailkontakten med vanner hemma nar man ar langt borta. Da kanns det liksom annu roligare. Man har nan att dela med sig till av upplevelsen!
Kram,
Tina
NlNA

Inlägg av NlNA »

Så underbart ni verkar ha det i USA, Tina :D
Det är verkligen en upplevelse varje dag därborta kan jag läsa :!: Tänk vilka minnen ni kommer att ha med er därifrån och jag måste verkligen beundra ert mod att ge er iväg så där med en liten och även en knodd på g... :lol: Vet inte om jag hade pallat med det, men sen är jag nog lite väl hemmakär ibland :wink:

Appropå social delaktighet:
När pappan var hemma med tösen så erkände han rätt ofta att han inte gjorde så mycket hushållssysslor med henne, men nu när jag får bestämma lite mer :wink: så blir jag så glad varje dag när jag ser hur mycket hon klarar av :shock: Idag tog vi hand om diskmaskinen och plockade ut all ren disk. Mycket kommer hon åt i skåpen och det räcker med att jag "knackar" på rätt skåpslucka så ställer hon in det där. Häromdagen travade hon upp varje bestick ett och ett som var hennes och lade på en hylla i ett skåp. Tanken var att det skulle hamna våningen under i en stor balja (som vi förvarar allt i matväg som är hennes) men tydligen tyckte hon att det hellre skulle ligga här och då fick det väl göra det :wink:
Jag kan ge henne en massa hela tiden och hon tar tacksamt emot det och lägger det där det hör hemma (om bara jag visar vart :) ).

Måste berätta om gårdagen:
Min pappa fyllde 60 år och det var stor fest.
Tösen fick vara uppe en liten längre tid än vanligt (en gång är ingen gång...). Lade henne för natten och allt var bra - i 5 min :roll: . Sen vart hon arg (händer ibland att hon vaknar till och kan bli arg för att hon inte kan somna om) och jag kände mig lite frustrerad över att det hände just denna kvällen när vi var bortbjudna :( . Hon lugnade sig och lät sen väldigt nöjd med att ligga där och ha lite småljud för sig :) Hörde sen tydligt hur hon började köra bil (med läpparna) och höll på så om vart annat. Efter 1½ timme sen läggdags hade hon fortfarande inte somnat men jag fick peppa mig hela tiden med att jag bara kan ge henne förutsättningarna 8) . Extra jobbigt blev det när några gäster började fråga varför jag inte tog upp henne - det är ju fest, då ska hon ju också få ha det roligt m.m. Åhhh vad ska man säga utan att verka dum :?: :evil:
2½ timme sen läggdags bestämde jag mig för att åka hem och gissa vem som fortfarande var vaken :roll: :?: Pigg som en lärka var hon när jag lyfte upp henne och gissa vad jag hittade i sängen när jag skulle fälla ihop den :?: Tre leksaksbilar och en mugg :!: :!: :!: :!: :shock:
Detta hade hon fått tag på ifrån byrån som stod jämte och givetvis roat sig med under kvällen. Inte konstigt att vi inte kunde sova - här fanns ju en massa att leka med...
Först kl 11 på kvällen när vi kommit hem och fått henne i säng, somande hon :shock: Och gissa vem som var pigg kl 7 i morse :?: Morgon är halv 8 och hon måste bara sova lite till, tänkte jag, så efter en ramsa och lite protester somnade hon om och vaknade igen kl 9.
Skönt med sovmorgon :!: Dagen idag har blivit förskjuten men vi är snart på rätt köl igen.... intalar jag mig. För gissa vem som fortfarande inte har somnat... :roll: Det är väl ingen som håller i sig va :!: :?: :wink:
Nu ska här diskas utav bara sjutton... :lol:

Ha det gott :!: :heart:
NINA
Lisa för själen kom december 2007.
Mors lilla Olle kom juni 2010.
LaQ

Inlägg av LaQ »

Vad härligt det låter NINA!!

Idag har vi varit på 18 mån-kontroll på BVC med Junior. Eller det var väl egentligen pappan som var där med honom men jag mötte upp där efter jobbet. En spruta i armen och Junior gnölade till ett litet tjut men så fort han inte blev fasthållen (i pappas famn) längre så var allt bra. Siffrorna var 11,6 kg och 83 cm. Ganska så exakt på normalkurvan som man kan komma. Att visa upp att man vet vart kroppsdelar sitter var inget Junior hade planer på att göra bara sådär på beställning inför en okänd tant (vår nya BVC-sköterska). Inget vi bryr oss om eftersom vi vet att han kan! Hon frågade förstås om han åt och sov bra. Jajjemen, inga bekymmer här inte! Äter som en häst och sover som en gris, är jämt glad, aktiv och aldrig sjuk. (Är det en typisk BB-barn-grej? Att vara frisk? Junior är nästan aldrig sjuk medan andra barn är sjuka jämt känns det som. Bekantas, på mitt jobb på förskolan osv. Nivet alla de där stackars gnälliga barnen med mörka ringar under ögonen och snoriga näsor. :cry: )

Med språket har hänt massor senaste dagarna bara! Nu kan han med lite vilja säga blöja. Han är så extremt nogrann och vrickar nästan tungan för att få uttalet så himla noga och artikulerar. Haha! Sötnosen! I helgen sa han också klocka för första gången. Helt spontant, mitt i middagen när mormor och plastmorfar var här så pekar han på klockan på väggen i köket och säger "klocka". :shock: Grilla sa han också, som härmord. :shock: Junior äääälskar kött och när pappa grillar. I vanliga fall säger han mmmmmm så fort han ser en grill i en trädgård eller i något reklamblad osv. 8) Annars är de mesta ord han säger på bokstaven B. Varianter på baba, bappa, ba, baa, baaba osv. kan betyda allt från pappa, barn, bada osv.

Junior och pappa har det, som ni förstår, finfint här hemma på dagarna. Visst förtrotsas det ibland men det går ändå bra tycker jag! (Jag är ju inte hemma, hahaha!) Han är så go emellanåt ändå. Jag får alltid en kram och numera också en puss på munnen (och sedan vinkevink med glada miner) när jag går till jobbet på morgonen.

Själv mår jag sådär rent fysiskt. Har förb-at ont av foglossning. Ska gå till läkaren på vårdcentralen imorgon så får vi se vad de säger. Har ett stödbälte men det hjälper föga. Känns inge kul att behöva proppa i sig alvedon och grina på kvällarna när man ska sova. Vidare orkar jag absolut ingenting mer än att jobba och komma hem och lägga mig på sängen. Junior och pappan får sköta ALLT här hemma. Verkligen TUR att man har en sådan hjälpsam kille! (En ny syssla i den sociala delaktigheten är att duka middagsbordet med riktiga tallrikar till mamma och pappa. Det går hur bra som helst!)

Vidare har jag fått beviljat planerat snitt pga min tidigare sfinkter ruptur, datumet är satt till den 16:e september. 8) Känns lite skumt, men skönt att kunna planera barnvakt för Junior osv.

Nä om man skulle gå och se om det går att sova lite då. Kram på er allihop!!
~ På äventyr ~
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

LaQ- skont med satt datum! Fast jag tycker verkligen synd om dig som har sa ont :-( Hoppas att lakaren kan hjalpa dig. Kanske blir det havandeskapspenning?

Idag har jag varit pa kontroll hos amerikanska lakare. Var tvungen att skriva under massor med papper pa att jag lovade att inte stamma dom infor en jury (tydligen fasligt dyrt for dom), att jag hade forsakring, att jag inte hade NAGRA FYSISKA AKOMMOR (galler aven avlagsen slakt) osv. Har gor man ett annourlunda glykostest sa jag var tvungen att halla i mig en hel flaska acklig sockerlosning och sedan vanta 1h innan dom tog blodprovet. Yack! Snabb gyn-undersokning och sen var det fritt att ga och aterkomma om 4 veckor ;-) Bara $300 fattigare...

Pa tal om ord... Dag harmar allt och ratt var det ar kommer det nat som man INTE vantat sig. Som "olflaska" 8-) "attmelo" ar favoriten och betyder som ni forstar vattenmelon, nagot han inte kan fa nog av! Annars ar "simma" & "bada" vad vi hor dagarna i anda ;-)

Kram, Tina
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

NINA: Vilken piggis. :lol:

LaQ: Skönt att du fått datum och allt nu. Jag gjorde ju snitt, fast det var akut. Tror det är mycket trevligare med ett planerat. Tråkigast är väl att man inte får lyfta efteråt. :( Tråkigt att du har så ont. Kul att Junior pratar så mycket nu. :)

TinasDag: Vad bra att du kan gå på kontroller nu. :)

Jag är såååå stolt över vår säkra sovare och över hennes farmor som äääntligen gått med på att köra vårt förhållningssätt med ramsa och schema. Vi har ju inte haft någon som vill följa det innan så någon barnvakt har ju varit svårt att fixa om vi inte vill släppa allt och låta dem göra på sitt sätt (vad det nu är :? ). Farmor har varit här hela veckan och haft henne på dagarna. Det har gått så bra med allt och det var bara första dagen som Elsa ifrågasatte lite, ställde sig upp i sängen och sa "Kom" till farmor när hon skulle sova. Men farmor svarade då att "Farmor måste diska och Elsa ska sova" sen ramsade hon ut och Elsa la sig ner och det sista hon sa var "fami diska", sen somnade hon. :heart:
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Bluna! Det later helt UNDERBART!! Har har det sparat ur ratt rejalt pa somnfronten och igar natt vaknade Dag 6 (!!!!!!!) ganger och skrek pa mamma och pappa. Eftersom vara vanner sover vagg i vagg med lilleman med sin son (dom kor inte AW) har vi inte kort pa som vanligt med ramsan de sista veckorna och resultatet ar nu att laggningarna igar & idag tog 1h och 30 min rsp. :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Ja, som man baddar... Kan lova er att det skall minikuras och RAMSAS har pa lordag!!! Men, jag vet ju att vi kommer tillratta med problemet nar vi val tar tag i det igen. Det tar val en tre-fyra dagar, men sa kan det vara :roll: Jag saknar vara tvaminuterslaggningar :evil: Varfor var vi sa faniga som inte ville "stora"?!?!?!!
Kram
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"