Hej och tack alla för bra svar!!
Idag testade jag lite russin och det gick utmärkt!

Att jag inte tänkt på det själv innan!!
Varför är man så trög ibland? Suck.
MEN.. det enda är att hon verkar fortfarande tycka det är lite obehagligt när man måste tvätta rent runt clitoris, och det kan man ju förstå eftersom det är så himla känsligt där. Men, man vill ju få bort allt bajs som oftast trängt in lite där eller så är det lite zinksalva som inte kissats bort. Vi använder zinksalva och andra salvor ganska sparsamt, men är hon riktigt röd så hjälper det verkligen för att få ner rodnaden. Dock kan det ju vara ett elände att få bort sedan.
Duscha tycker inte vi funkar för att verkligen få bort allt bajs, plus att mina barn är torrisar så det blir VÄLDIGT mycket smörjande om hon ska duschas stup i kvarten! Jag vet att det bara blir från midjan och neråt, men det blir tillräckligt med extrajobb plus att det blir krångligt en morron när man har bråttom till förskolan och sen jobbet.. suck..
Men, mest är det viktigaste för oss att vi får bort ALLT bajs och det tycker vi är omöjligt att åstadkomma på en tös om hon står upp..
Svårt det här tycker jag.
Men, som sagt så funkade russinen väldigt bra.. är dock rädd att det är nyhetens behag.. vi får se. Och kanske komma på nya godsaker.. plus musiken får vi testa?!
Sen har jag redan försökt grejen med att få ta med en rolig leksak till skötbordet.. det har inte gått så bra.
Om hon ändå ska badas så kan man ju testa dusch-sättet nån mer gång, kan ju inte skada.
Men, om jag säger såhär: en gång hade vi fått slarva och hon skulle ändå bada direkt efter. Men, trots att hon suttit i badkaret och vi tvättat henne i rumpan och underlivet när hon satt och stod i badkaret så hade hon I ALLA FALL spår av bajs kvar när hon kom upp ur badet och vi torkade henne på skötbordet. Helt otroligt!!
Tack alla!!
Kram, Malin.
(Mamma till två fina barn och vill nog ha en tredje, MEN det vill inte pappan.. SUCK!!

)