Gokväll igen!
VAd gäller igårkväll har jag viss förståelse för att dottern hade svårt att sova, då hennes näsa var som en kran, och senare på kvällen fick hon falsk krupp och min man for med henne och tog spira för att natten skulle vara bättre.
Ok, det om det. Nu till det jag har att säga om ikväll. Bevisligen har jag sett att så fort hon håller på att somna, så gör hon något för att INTE somna. JA, jag låg bredvid hennes säng en stund, dumt, ja det var det...men jag tog till andra regler nu när hon är sjuk. JAg hörde då hon andades djupt och slulle precis somna, då började hon ju sätta sej upp m.m för att INTE somna. Jag såg även att hon höll på att somna då jag berättade en saga om en prinsessa som sov så gott om natten. Jag såg hur lugn hon blev direkt jag berättade och hon vände sej om och skulle börja sova, precis då ögonlocken blir för tunga, börjar hon göra annat. Samma märker jag ju att hon gör alla vanliga kvällar då hon pratar i sängen, hon tar bort örngott från kudden och kastar det på golvet, kastar kudden på golvet och ska inte sova med den. Ibland har hon tagit strumppor ur skåpet och sagt hon ska sova med strumpor. JA, sånt man gör för att inte somna.....
Sen säger hon att hon inte vill sova i sängen. Jag får nog och säger, lägg dej på filten på golvet då. Där la hon sej snällt, jag gick ut o sa gonatt! Gick raka vägen till datorn för att skriva detta, och under de 2-3 minuterna jag skrivit, så sover hon där på golvet!
jepp, jag vet att jag gjort nåt man inte ska göra, börja ligga där bredvid (på golvet visserligen) och berätta en saga, men nu gjorde jag det. gggrrrr.
Well, ge-upp-grejen funkade ju, jag sa fine, ligg å sov på golvet då, gick ut o sa gonatt med dej, sen va det snark.
JA..vad vill jag ha ut av dagens skriverier??
Vad gör man med dessa som gör allt för att INTE somna? Är det dagarna det är nåt fel på då?
Gjorde jag bort mej med golv-sovandet? JA, det gjorde jag säkert...
men jag lät henne iaf inte lämna rummet eller så, och det var hon aldrig på väg att göra. Inte leka, busa eller annat, men hon skulle tyligen inte ligga i sängen. (det har hon aldrig haft "problem" med tidigare. Där har hon legat tills sömnen kommit, samt väntat tills nån kommit in i rummet och "hämtat upp" henne.
Tack för mej ikväll!
Hälsar en som inte höll den strikta attityden kväll! Jep, I know!