Hej på er.
Ivar fyller 1 år om en vecka. Hur gick det till?
Samtidigt som vi satt här och konstaterade att det känns ju som en oändlighet sedan han inte fanns. Komplext det där med tidsuppfattning.
Vad har vi för hyss för oss? Går utefter allt. Tömmer lådor och lägger i igen. Det är nog det mest imponerande, att han lägger tillbaka. Vi undrar vem han har det ifrån, för det finns inte i kulturen i vårt hem, tyvärr

Vi får väl haka på och uppmuntra att han fortsätter.
Ett tag åt han själv, men vi har varit slarviga med att kräva det, så han gör det helst inte. Men vi får jobba på tålamodet på den fronten - både han och vi
Vi har gått över till en lur. 2 timmar mitt på dagen istället för 1,5 + 45. Och den har blivit senare och senare. 11-13 är det nu.
Något mer? Han växer och frodas. Men vi har inte mätt och vägt sedan han var 8 månader, så jag har ingen aning om hur lång han är. Men jag gissar på drygt 11 kg och 78 cm om han följer kurvan.
Lite dramaqueen har han blivit också. Det är väldigt dramatiskt när något inte blir som han tänkt. Däremot är han rätt tålig. Det är mycket värre att trilla för att man trillar och inte lyckas med det man tänkt än att trilla och slå sig.
/LO