Kram
Twins kackeltråd!
Vi har tack och lov både mor- och farföräldrar som har varit här och hjälpt till ganska mycket denna vecka, annars vet jag inte hur det gått
. Tjejerna har fått varsin pencilinkur så jag hoppas att de börjar må bättre snart. Schemat har totalt flugit sin väg, och vi har gått från en dagslur till tre
. De är helt utslagna men sover kort och oroligt. Vi somprecis hade kommit på banan med schemaförändring, bara börja om från början igen när de blivit friska. Och pencilin, går det verkligen inte att få bort den hemska smaken
. Dom spottar och fräser som tokiga, vill inte gapa [-( . Tre gånger om dagen i tio dagar, superkul
. Några tips? Har provat med smaksatt fil, sylt och fruktpuré.
Kram
Kram
Tvillingmamma till prinsessorna Meya och Hanna födda 080208
Twins Åh vilken tur att ni fått hjälp i alla fall.
Har tyvärr ingen erfarenhet av pencilin, men vid sjukdom brukar jag använda apotekets sprutor för att få i dem vätska.
Kan det vara något kanske
Håller tummarna nu att ni ska bli och få vara friska
Nelly Tack för retroaktivt Grattis hälsar den dynamiska duon
Har tyvärr ingen erfarenhet av pencilin, men vid sjukdom brukar jag använda apotekets sprutor för att få i dem vätska.
Kan det vara något kanske
Håller tummarna nu att ni ska bli och få vara friska
Nelly Tack för retroaktivt Grattis hälsar den dynamiska duon
kaxiga storebror på 15 vårar
illbattingen på 2 år och 10 månader
Och så våra "partners in crime" båda 20 månader
Nu har jag gjort det, beställt en spikmatta och efter vad jag har läst så är jag nöjd om jag får må hälften så bra som de som har testat
Jag återkommer med rapport då jag har fått den och testat den.
Twins: jag hoppas verkligen att ni kryat på er nu, och att besiktningen gick bra. Här så börjar vi imorgon packandet!!
Kram på er alla!
Jag återkommer med rapport då jag har fått den och testat den.
Twins: jag hoppas verkligen att ni kryat på er nu, och att besiktningen gick bra. Här så börjar vi imorgon packandet!!
Kram på er alla!
Stolt mamma till:
O
061117 
E&M
080908 i v38+1 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
O
E&M
Njae packadet är än så länge bara en symbolisk kartong "för att visa att vi kommit igång....
Lilla M har åkt på ngt. vet inte om det är magsjuka eller vad det är blir inte riktigt klok på det, eller så är det tänder. I alla fall så såker allt rakt igenom, så nu i em. har det skedadts vätskeersättning. Fick i henne lite välling innan sängen, hoppas hon får behålla det.
Annars så känns det mest som om livet står still, visst e det skumt när det är så mkt. som händer. Kan det vara just det, att det händer för mkt. har lite svårt att känna glädjen i saker, och så skäms jag över det och så blir det bara en ond spiral av allt. Ja ja hoppas att det kommer att känns bättre när vi e på ett och samma ställe och det blir ännu mer vår och sommar som man kan njuta av UTE.
Glad Påsk på er alla!
Nu ska jag njuta av ett glas vin!
Lilla M har åkt på ngt. vet inte om det är magsjuka eller vad det är blir inte riktigt klok på det, eller så är det tänder. I alla fall så såker allt rakt igenom, så nu i em. har det skedadts vätskeersättning. Fick i henne lite välling innan sängen, hoppas hon får behålla det.
Annars så känns det mest som om livet står still, visst e det skumt när det är så mkt. som händer. Kan det vara just det, att det händer för mkt. har lite svårt att känna glädjen i saker, och så skäms jag över det och så blir det bara en ond spiral av allt. Ja ja hoppas att det kommer att känns bättre när vi e på ett och samma ställe och det blir ännu mer vår och sommar som man kan njuta av UTE.
Glad Påsk på er alla!
Nu ska jag njuta av ett glas vin!
Stolt mamma till:
O
061117 
E&M
080908 i v38+1 
O
E&M
Nu kommer jag med mitt gnäll igen
. När min sambo äntligen blivit frisk efter 2 veckor och tjejerna var på bättringväg så var det såklart min tur. Fick en pencillinkur igår efter 10 dagar med feber och elak hosta. Sambon har inte kunnat vara hemma så jag har knaprat alvedon och traskat runt med barnvagn som vanligt. Vi mammor är tydligen inte likställda med "vanliga" människor som får ligga i soffan när de är sjuka
.
Nu ska jag inte gnälla mer om vår fantastiska start på det nya året....
Snart ska det börjas renovera hus, så jag försöker bestämma tapeter, hade redan glömt vilken djungel det är
. Har satt en regel att bara titta på de tapeter som finns framme. Då slipper jag bläddra i alla beställningskartor, kommer aldrig att kunna bestämma mig annars
.
Fråga: Hur sitter era twins i bilen? Vi har tidigare haft båda bak, men nu måste vi köpa större stolar då de växer ur babyskyddet. Vi måste ha en bak och en fram, för att kunna justera förarsätet utan problem. Ni som har större twins, vilken bilbarnstol har ni köpt? Har ni alltid samma tvilling fram?
Nelly hoppas lilla M mår bättre
Skickar en sen påskkram
Nu ska jag inte gnälla mer om vår fantastiska start på det nya året....
Snart ska det börjas renovera hus, så jag försöker bestämma tapeter, hade redan glömt vilken djungel det är
Fråga: Hur sitter era twins i bilen? Vi har tidigare haft båda bak, men nu måste vi köpa större stolar då de växer ur babyskyddet. Vi måste ha en bak och en fram, för att kunna justera förarsätet utan problem. Ni som har större twins, vilken bilbarnstol har ni köpt? Har ni alltid samma tvilling fram?
Nelly hoppas lilla M mår bättre
Skickar en sen påskkram
Hej.
vi har båda i baksätet, och så har vi storebror i framsätet.
I bland växlar vi på barnen så de sitter på olika platser.
Stolarna övertog vi av ett par tremeningar när de växte ur sina, så jag har ingen koll på vad det är, en stol är nog en acta duo, eller nått sånt
vi har båda i baksätet, och så har vi storebror i framsätet.
I bland växlar vi på barnen så de sitter på olika platser.
Stolarna övertog vi av ett par tremeningar när de växte ur sina, så jag har ingen koll på vad det är, en stol är nog en acta duo, eller nått sånt
/Kristiina
En Mr A född juli -05, kurad feb -06
En Ms L född juni -07, standardmodellad i Gastsjön aug -07
En Ms M född feb - 14 (prematur 6-7 veckor) standardmodellad redan på sjukhuset.
En Ms L född juni -07, standardmodellad i Gastsjön aug -07
En Ms M född feb - 14 (prematur 6-7 veckor) standardmodellad redan på sjukhuset.
Nu är det länge sedan jag tittade in här
. Hoppas alla mår bra och njuter av våren.
Vi har inhandlat bilstolar, blev två Brio. Supernöjda twins som ser ut bättre. Tack för tipsen
.
Annars så har vi fullt upp som nyblivna husägare
. Försäkring, elavtal, sophämtning, renovering, kratta tomten
.
Vad har vi gett oss in på......
Vi har inhandlat bilstolar, blev två Brio. Supernöjda twins som ser ut bättre. Tack för tipsen
Annars så har vi fullt upp som nyblivna husägare
Vad har vi gett oss in på......
Ja visst är det härligt med hus, och i bland inte
Vi har bestämt att när andra barnet flyttar hemifrån om sådär 18 år, där blir det en lägenhet igen
Vi trivs jättebra men vi är nog lite lata i bland
8)
Tvillingarna mår bra, de bråkar och står i som vanligt. Allt för att få sin plats här på jordklotet. Mamma blir mer eller mindre galen i bland, men vad bryr sig väl två 1 åringar om det - Inte mycket
Vi har bestämt att när andra barnet flyttar hemifrån om sådär 18 år, där blir det en lägenhet igen
Vi trivs jättebra men vi är nog lite lata i bland
Tvillingarna mår bra, de bråkar och står i som vanligt. Allt för att få sin plats här på jordklotet. Mamma blir mer eller mindre galen i bland, men vad bryr sig väl två 1 åringar om det - Inte mycket
Torpsara, vi har inte flyttat allt för långt. Tar ca 10-15 minuter från stan beroende på trafiken. Huset vi har köpt ligger i Bredsand om du vill titta förbi
.
Det ska bli så härligt att flytta, hela sommaren framför oss. Är dock lite orolig över att vår tomt ej har något staket
. Vid tomtgränsen finns en sluttning med en bäck som nu är ganska välfylld. Grannarna säger att den brukar torka ut under sommaren, men det skulle nog vara lungnast att inhägna tomten....
Twinsen är vilda när de är ute, urkul att springa iväg så att mamma får jaga
. Varför finns det inte inhägnade lekparker
Kram
Det ska bli så härligt att flytta, hela sommaren framför oss. Är dock lite orolig över att vår tomt ej har något staket
Twinsen är vilda när de är ute, urkul att springa iväg så att mamma får jaga
Kram
Nu har vi flyttat och jag har äntligen fått internet, tänk vad jag har känt mej handikappad trots att vi bara var utan drygt 2 veckor. Men nu har jag fått lite gjort iaf, vem vet hur det gått annars
.
Tjejerna var i huset några gånger innan flytten medans vi renoverade och blev rent ut sagt rädda. Mycket oväsen och främmande män i snickarbyxor. Dagen innan flytten lyckades jag göra ordning deras rum och flytta över leksaker, så de kunde vara där och leka och vänja sig lite. Flyttdagen fick de husera hos farmor och farfar. När vi skulle lägga dem på kvällen förväntade jag mig världens kaos (har inte heller sovit borta någonstans tidigare), men Hanna somnade gott som vanligt utan ett pip. Meya, som tidigare oxå i perioder velat ha lite extra omstoppning, var lite ledsen men somnade gott när jag gick in och visade att jag fanns där. Mina små prinsessor
.
Här är öppna förskolan öppen iaf juni ut så har varit där några dagar. Igår var det jag, tjejerna och förskoleläraren
. Veckan innan ca 9 föräldrar med ca 2 barn var. Snacka om kontrast. Annars så har vi lite tråkigt, bara en bil som sambon tar till jobbet, och känner inte någon än, lite "fast" i "byn". Tror inte att vagnen kommer in i bussen
. Men vi planterar jordgubbar och blommor så får vi se om något händer, har ju liksom ALDRIG gjort det tidigare, en asfaltsblomma är jag
.
Kram på er alla goa föräldrar
Tjejerna var i huset några gånger innan flytten medans vi renoverade och blev rent ut sagt rädda. Mycket oväsen och främmande män i snickarbyxor. Dagen innan flytten lyckades jag göra ordning deras rum och flytta över leksaker, så de kunde vara där och leka och vänja sig lite. Flyttdagen fick de husera hos farmor och farfar. När vi skulle lägga dem på kvällen förväntade jag mig världens kaos (har inte heller sovit borta någonstans tidigare), men Hanna somnade gott som vanligt utan ett pip. Meya, som tidigare oxå i perioder velat ha lite extra omstoppning, var lite ledsen men somnade gott när jag gick in och visade att jag fanns där. Mina små prinsessor
Här är öppna förskolan öppen iaf juni ut så har varit där några dagar. Igår var det jag, tjejerna och förskoleläraren
Kram på er alla goa föräldrar
Lite segt med kackel här på sistone
Här trallar livet på i en stilla lunk (nåja inte så stilla)
De leker bättre och bättre och bråken börjar sakta bli mindre och mindre,
man börjar märka att det är en tvilling som oftare viker undan konflikterna.
Vilket iofs ger en huvudbry
man kanske skulle stärka den som alltid ger sig på något vis...
Snart far vi på semester också. Och då blir nog både sömn och annat lite kors och tvärs. Så det blir en ny erfarenhet...
Jag tycker vi är modiga som ska fara på bilsemester med tvillingarna och storebröderna. För det kommer nog att bli lite jobbigt.
Men tjuren vi hornen och lite attityd så ska vi nog ta oss igenom detta
Här trallar livet på i en stilla lunk (nåja inte så stilla)
De leker bättre och bättre och bråken börjar sakta bli mindre och mindre,
man börjar märka att det är en tvilling som oftare viker undan konflikterna.
Vilket iofs ger en huvudbry
Snart far vi på semester också. Och då blir nog både sömn och annat lite kors och tvärs. Så det blir en ny erfarenhet...
Jag tycker vi är modiga som ska fara på bilsemester med tvillingarna och storebröderna. För det kommer nog att bli lite jobbigt.
Men tjuren vi hornen och lite attityd så ska vi nog ta oss igenom detta
-
dubbel glädje
hej, här kommer en nykomling!
Vilket härligt forum
,glad att jag hittat hit!
Mina två tjejer är nyss fyllda 8mån, 2äggs, vi har nyss börjat kura, främst Hedvig som har sovit otroligt dåligt men Hanna får sig en släng hon med då det är tänkt de ska dela rum. Är på dag två nu och redan märks förbättringen
Vi har haft som vana att gå på öppna förskolan varje tisdag, det har varit skönt att få träffa andra samt lättsamt att gå till ett ställe som verkligen är barnanpassat, det var lite stök i början men som med allt annat kommer man in i rutinen även där så jag rekomenderar varmt andra att komma iväg
Barnvagn använder vi Babytravel som vi är mkt nöjda med prisvärd och lättkörd!
Bilbarnstolar köpte vi nyligen acta graco duoflex, då de sålde ut fjolårets färger! De sitter sådär bra i dem förhoppningsvis bättre och bättre, jag tycker att de hänger lite väl med huvudet särskilt när de somnar
I vår föräldrar grupp är det flera som tipsat om maxi kosi, nån modell som går att ändra i olika lägen...men vi kör på med de vi har köpt ett tag till
Vi har en fram och en bak och de får turas om att sitta fram eller bak (lite beroende på vilket humör de är på).
Vi klär oftast våra olika men ibland får de lika kläder...själv tycker jag det är kul att köpa lika men olik färg!
Vi funderar på att köpa en cykelvagn, är det någon som har erfarenhet av det? Hur gamla ska de t.ex vara för att åka i sådan vagn?
Må så gott 8)
Mina två tjejer är nyss fyllda 8mån, 2äggs, vi har nyss börjat kura, främst Hedvig som har sovit otroligt dåligt men Hanna får sig en släng hon med då det är tänkt de ska dela rum. Är på dag två nu och redan märks förbättringen
Vi har haft som vana att gå på öppna förskolan varje tisdag, det har varit skönt att få träffa andra samt lättsamt att gå till ett ställe som verkligen är barnanpassat, det var lite stök i början men som med allt annat kommer man in i rutinen även där så jag rekomenderar varmt andra att komma iväg
Barnvagn använder vi Babytravel som vi är mkt nöjda med prisvärd och lättkörd!
Bilbarnstolar köpte vi nyligen acta graco duoflex, då de sålde ut fjolårets färger! De sitter sådär bra i dem förhoppningsvis bättre och bättre, jag tycker att de hänger lite väl med huvudet särskilt när de somnar
Vi klär oftast våra olika men ibland får de lika kläder...själv tycker jag det är kul att köpa lika men olik färg!
Vi funderar på att köpa en cykelvagn, är det någon som har erfarenhet av det? Hur gamla ska de t.ex vara för att åka i sådan vagn?
Må så gott 8)
Mamma till Hanna & Hedvig 081107, två härliga tjejer! (Kurad Juli-09)