Nancyfamiljen - återkomsten

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Bara kom på.. "Sjätte sinnet" med Bruce Willis (hur katten stavar han?? Nåväl du fattar)
Där var det väl en Leeloo med??

*kram*
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jannika: Healingen emottages med tacksamhet :heart: Lovar att ta mig i kragen och titta den här gången :wink:

Beckabus: Tack för fint namnförslag :D Det är så roligt med alla fina namn ni kommer på. Jag skriver ned vartenda ett på en lista ska ni veta.

(fast filmnörden i mig kan inte låta bli att berätta att filmen hette "Femte elementet" men jag skriver det med små bokstäver så min besserwisserattityd inte framstår lika tydligt :wink: :lol: )

:roll: Idag har lillabebisen skrämts rejält. Vattniga flytningar som var tillräckligt rikliga för akutbesök på Östra. Träffade trevlig läkare som försäkrade mig att det var helt rätt att kolla upp och särskilt med tanke på Leias födelse (vattenavgång v.30).

Där låg jag i gyn-stolen och ojjade mig för fullt och kramade makens hand sönder och samman medans jag tyckte förfärligt synd om mig själv. Egentligen gjorde det ju inte så ont men jag grinar redan vid blotta åsynen av de där kalla metallinstrumenten.

Nåväl, nu såg allt jättefint ut och det fanns inga tecken på fostervattenläckage.

Maken och jag firade med gemensam lunch innan vi åkte hem till barnen och mormor igen. När jag kom hem tyckte Leia att jag kunde åka igen så hon fick vara ensam med mormor en stund till. Jotack. Så jag sitter här vid datorn och småsurar istället och njter av min roll som förfördelad och ivägkörd :roll: :wink:

:heart: Lättad kram från Nancy
Elle

Inlägg av Elle »

Vad skönt att allt var bra. Lillasyster, skräms inte så där! Hoppas att alla baciller försvinner snart så att ni får känna er krya och pigga och kunna njuta av våren.

Stora kramar
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ja, lite skräms får vi nog räkna med. Det är ändå en Nancy-graviditet. 8) :lol:

Stor kram! Jannika
wifsta
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

Usch på sig, bebisen!
Skönt att allt var OK i alla fall.
Lisette - kan det vara något?
Eller kanske Laura (lååra)?
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
Solhjorten

Inlägg av Solhjorten »

Hej Nancy!

Tur att allt gick bra! :)

Känner du till den här sidan:

http://www.babynames.com/Names/search_r ... 0&meaning=
Nancy

Inlägg av Nancy »

Elle: Tack :heart: Jagar gärna baciller på flykten. Nu räcker det :?

Jannika: Nancygraviditet :wink: You bet 8)

wifsta: Tack för hälsning och fina namnförslag. Antecknar noga :D

Solhjorten: Tack för tips om sajt :thumbsup: Skall jag absolut kolla upp :D Annars har jag mest besökt denna:
http://babynamesworld.parentsconnect.com/

Det var här maken hittade "Lucine" och jag "Lani".

:? Baciller ja... Ganska nyss hemkommen från ytterligare besök på jourcentralen. Jag har suttit vaken i soffan hela natten och knappt kunnat andas. Trodde det var lunginflammation men enligt undersökningen är det fortfarande bihålorna som spökar. Läkaren kallade mig "tickande bomb". Hon konfererade telefonledes med öron-näsa-hals på Sahlgrenska men de ville avvakta ny spolning och istället prova ny antibiotika. Utöver det skall jag få cortisonspray, avsvällande tabletter och hostmedicin. Maken och Lussi får göra en tur till Gbg i em för vi har inget Apotek öppet här.

Leia-gullan var även hon hos doktorn igår. Ny öroninflammation. Eller den (de) gamla som inte gett med sig. En tredje sort antibiotika men denna gång en för penicillinallergiker eftersom både hon och Lussi fick reaktion av Amimox och Spektramox. Röda utslag över hela kroppen nu i veckan.

Igår sov Leia i soffan hela dagen. Ont, ont i sitt öra hade hon och 40 graders feber. Igen.

Vid ett tillfälle var hon på väg att somna då jag bredde över henne en liten filt. Hon slog upp sina febriga ögon, sa "mamma, jag älskar dig", log och somnade sedan.

:heart: Kram från Nancy
Jannika

Inlägg av Jannika »

Buhuuu! :( :heart: Lilla gullan då! Det borde vara förbjudet för barn att vara sjuka. [-(

Önskar er alla snabba tillfrisknanden och mycket kärlek!:heart:

Kram Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

Puss till Jannika :heart: Leia mår lite bättre idag och har övergett pyjamasen till förmån för Byggare Bob-utstyrsel (jeans och rödrutig skjorta, klär henne alldeles utmärkt).

För egen del så kunde man ju ha fått vara en anings friskare denna dag då man för första gången skulle få gå på Rutinultraljud. Första gången någonsin alltså, trots att det är den fjärde graviditeten. Jodå, har allt varit på ul tidigare så det räckte för en livstid men det har varit i samband med fvp eller som tillväxtultraljud.

Nu var det för första gången sådär lite intimt och småmysigt som jag sett på tv. En rar BM som visade och förklarade så lugnt och fint så till och med jag vågade tindra lite. Fast attans vad svårt det är att hålla reda på vad som är vad på lillbebisen :shock: Jag låg en lång stund och tittade på huvudet uppifrån och mörkare partier som ju måste ha varit olika delar av hjärnan. Då pekar BM på en av de mörka fläckarna och berättar att "här sitter urinblåsan". Va, inte visste jag att den satt i huvudet... :roll: :wink: :lol:

I Gbg har de som princip att inte berätta kön. Har hört olika förklaringar till detta varav en att det skulle vara svårt att avgöra. Tjena. Jag berättade ganska omgående för BM att vi visste att det var en liten flicka. Hon svarade: "jo jag såg det". "I journalen?", frågade jag. "Nej, nu alldeles nyss på skärmen". Hon visade sen hur man såg det men jag lovar, om jag så fått en miljon hade jag aldrig kunnat säga säkert ifall det var en flicka, pojke eller en marsvarelse. Fast maken hävdade att det såg man ju visst det och han hann tydligen med att räkna till 10 fingrar och 10 tår också... Jo visst :wink:

:heart: Det var en jättesöt liten bebis (det jag lyckades se) och hon låg så gulligt med benen i kors och sög på tummen. Precis som Lani gjorde så nu tänker jag mig bebisen som en mini-Lani :heart:

Är idag i v.19+1 så jag torde alltså kunna räkna mig som halvvägs nu.

:heart: Stor kram från Nancy
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Grattis till ett fint ultraljud! :heart:
Så skönt att du kunde njuta lite den här gången, för det låter faktiskt så :) tänk att du är halvvägs!

:shock: :shock: undrar verkligen vart den tiden tog vägen! Tänk, 4 barn! :heart: underbart!

Kramar,
Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

:heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Vad modig du är! :thumbsup:

Visst var det kul? Och framförallt magiskt. :heart: Jag börjar alltid gråta när jag ska på UL, det är så obegripligt och vackert att det finns en liten unge i magen som man dessutom kan se (typ) när den rör sig och pular på helt ovetandes om att föräldrarna glor och suckar hänfört utanför.

Skönt att ni börjar återhämta er lite...?

Kram Jannika
noanamn

Inlägg av noanamn »

Hej fina och smarta Nancy! :heart:

Jag har inte varit härinne på evigheter, och hjälp vad fort tiden gått. En liten lillasyster till! Lyckliga tjej som får komma till den flocken :D

Hoppas alla virus och ontigheter lämnar er ifred nu. Blä, vilken sjukjournal ni har avverkat.

Stor kram
Malin
Malva
Elle

Inlägg av Elle »

Åååh vad härligt med UL, det blir så verkligt då att det är en liten växande juvel :heart: därinne! Schas med alla baciller :twisted:

Kramar
Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Nancy

Inlägg av Nancy »

blivandemamma: Ja till och med jag lyckades njuta lite denna gång :wink: Fyra... jag som precis håller på att greppa att jag har tre... Kram tillbaks :heart:

TorpSara: :wink: :heart:

Jannika: Ha, tänk om du och min man varit ett par istället, vilka tinderorgier ni hade kunnat haft :wink: 8) :lol: Tack för ditt inlägg :heart:

Elle: :heart: :heart: :heart:

malvamed3: Hej fina Malin, roligt att se dig :heart: Tänker ofta på dig och undrar hur du har det. Tack för din fina hälsning :D

blivandemamma skrev:Det är så häftigt att ni skall ha ett barn till! Jag vet ingen som du! Helt galet fräckt. Hur känner du inför TIDEN? Att hinna allt och alla? Jag kan tycka att det är mitt största dilemma på dagarna. Att dygnet har för få timmar. Man vill ju räcka till, finnas där och samtidigt få tid för sig själv. Allt detta utan att klona sig. Hur tänker ni om det?
För att försöka svara på din fråga citerar jag mig själv från något jag skrev för egen del rätt nyligen:

"Igår morse var jag ensam att ta upp flickorna på morgonen. De var fortfarande sjuka och det gnälldes på sina håll över att mamma inte var snabb nog för just dem. Jag hörde mig själv säga: ”Lugn, jag räcker till för er alla”.

Och det kom från hjärtat, ärligt och sant. Trött som skam var jag trots en hel natts sömn. Urlakad redan på förhand inför en lång dag som ensam vårdare till tre sjuklingar. Rent fysiskt skulle jag inte ha en chans att räcka till men psykiskt skulle jag det. Hur pissiga inslag dagen än skulle komma att innehålla skulle jag och barnen på nåt jävla vis ro den i hamn.

Och för mig kändes detta som essensen av det jag lärt mig från Barnaboken och Forumet.

Taskig självkänsla har jag ofta, inget snack om saken. Orolig för vad andra skall tycka och duktig flicka som fortfarande vill ha bra betyg. Men jag kan räcka till för mina barn ändå.

”Lugn, jag räcker till”. Det är AW som gett mig gåvan att få känna så här ibland. Kritiska röster påstår ibland att det är "tragiskt" om man behöver en bok för att lära sig föräldraskap. Varför då? Om man inte är nån naturbegåvning är det väl underbart att man via en bok kan få hjälp att plocka fram sina egna förmågor och använda dem så gott man kan."

:heart: Stor kram från Nancy (och från lillabebisen i magen en liten buff)
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"