Vi kurade vår son för ungefär 1 år sedan med hjälp av dessa underbara forum och min bibel (SHN boken)
Nu trodde jag att det här skulle gå över, men nu har jag tappat tron på att det går över. Sen sonen började på dagis har vi haft trassel om nätterna minst 2 nätter i veckan. Han trivs jättebra på dagis så det är inga problem. Han sover bra på dagis, så bra så att de får väcka honom många gånger! Men de senaste veckorna har han börjat äta sämre. Jag har följt alla tips och råd jag kan hitta, men vad som än serveras hamnar på bordet och används till att rita traktorer. Om jag tar bort maten så gör det inget. Jag förstår att det här kan hänga ihop med att han vissa nätter får välling. De nätterna som han vaknar så brukar han ofta somna efter att vi stoppat om han. Efter en stund vaknar han igen och skriker efter välling. Oftast somnar han om efter att han fått välling. Eftersom han äter så yttepytte lite på dagarna så förstår jag att han är hungrig, hur ska man då vända på det när inget på dagen duger? Vill ju inte heller att han ska vara vrålhungrig. Det har hänt förut att han fått sig en slurk om natten, men då har det löst sig och nattstrulet har slutat. Men sedan 2 veckor tillbaka är det mer en regel än ett undantag. Förra natten hörde jag hur pappa efter otaliga försök av ramsande blandade välling och jag rusade ur sängen och sa att NU SLUTAR VI... klockan var då 00:40. Klockan 03 gav vi upp och han fick en miniminislurk. Det nöjde han sig inte med utan fortsatte skrika till 04:30. Natten innan sov vi hela natten.
Inatt kände jag inte igen honom, slängde sig fram och tillbaka i sängen och skrek.
Nu är han 20 månader och jag vet inte riktigt hur vi ska få ordning nu. Min bibel är utlånad till andra föräldrar som inte sover. Vi försökte buffa, men det uppskattades INTE, inte solfjäder heller, ramsan hörs inte. Hur ska vi göra, hjälp?
Eftersom vi jobbar heltid orkar man inte med många såna nätter. Och lilla stackarn var alldeles förstörd och ledsen imorse när han vaknade, inte samma goa, glada kille.
När han började på dagis fick han tillbaka sin napp, jag ville att han skulle ha en liten tröst, jag vet att jag nog gjorde fel. Men det kändes rätt då. Den har inte varit något problem eftersom han hittar den i sängen när han vaknar...
Eftersom buff och solfjäder inte uppskattas (det uppskattades riktigt mycket vid kurningen) så vet jag inte hur vi ska göra. Och ramsan känns bara blahablaha. Och vill ju inte "plåga" honom när han är hungrig...