Nu är jag tillbaka med mer frågor..
Men först lite uppdatering. Vi har lyckats vagna bort nattmålet!! Jag känner mig riktigt nöjd med det. Hon behövde lite extra tid på sig. När hon började förlänga natten (hon sov 4½-5h i ett svep) så drog jag henne i vagnen (en liten kort stund bara

) så hon somnade om och sov sina 6 h

innan det var dags för amning.

Älsklingen blir snart 2 månader och jag har börjat skissa på ett schema utifrån de rutiner och tider vi redan har idag. Jag skulle behöva lite hjälp med att finslipa det.
Så här ser det ut idag:
ca 6:30 Vaknar. Mål 1 (Bröst x2 inom 1h & Umgänge) 1h15min
7:45 Sova ute i vagnen (På balkongen) 2h (Oftast väcker jag henne)
9:45 Mål 2 2h (Efter 1½h brukar hon blir trött och gnällig/skrikig, men vi håller ut så länge det går innan det är dag att sova)
Ca 11:15-11:45 Läggs för att sova 2 h (Vaknar själv)
13:45 Mål 3 2h
15:45 Sova 45min
16:30 Mål 4 2h
När hon har ätit från B1, vi har bytt blöja och gosat lite börjar kvällstrasslet…

När hon sen ska äta från B2 suger hon några tag, ibland så länge som 5min, sen släpper hon och skriker (både sitt trött- & hunger-skrik) Jag trugar och trugar.. Efter en stund tar jag upp henne går omkring lite, oftast slutar hon skrika, men inte alltid. När jag provar att lägga henne vid bröstet igen börjar hon alltid skrika. Och så här håller vi på en stund…
Oftast hjälper det att lägga henne på köksbänken medan jag donar med maten/disken.. Får byta mellan att ligga på mage/rygg/mage.

Om hon inte fixar det själv förstås…
Nu har det gått timmen gått och jag försöker inte längre att få i henne mat.
Vi grejar och donar vidare. Förbereder inför natten med storskötning, ibland bad, och pjamas.
Hon är fortsatt upprörd mellan varven, men inte hela tiden.
Nu börjar det bli dags för kvällsslurken, men hon vill inte ha. Hon skriker så fort jag lägger henne vid bröstet, vi provar med flaskan också men den ratar hon ännu mer..
Vi lägger henne att sova i vagnen. Hon somnar 45 minuter, vaknar, skriker, vi vagnar, hon somnar 1 minut, vaknar igen, och så håller vi på så länge vi orkar..
Vi plockar upp henne, nu äter hon med god aptit.
Ibland börjar hon skrika igen, ibland inte. Oftast somnar hon någon gång mellan 21-22.
I min värld vill jag att det ska se ut så här:

7:00 Vaknar. Mat x2 & Umgänge 1h15min
8:15 Sova 2h (Utomhus)
10:15 Mat x2 & Umgänge 2h
12:15 Sova 2h
14:15 Mat x2 & Umgänge 2h
16:15 Sova 45min
17:00 Mat x2 & Umgänge 1½h
18:30 Kvällsslurk ½h
19:00 God natt! Sova2½h
21:30 Nattmål ½h
22:00 Sova 6 h
4:00 Nattmål ½h
4:30 Sova 2½h
7:00 Morgon
Hur får vi till det? Några tips? Kanske rent av kan ha 8h natt snart?
Mycket blev det, hoppas ni förstår vad jag menar..
Många kramar!