Äntligen är det vår tur!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Celia

Inlägg av Celia »

Hej, det blev en tuff natt...

Kort skrik 21.24, tyst 21.26
23.09 - 23.45 Skriker, lugnar sig , tystnar, för att börja skrika igen...
4.30 - 5.42 Skriker, låter olycklig, arg och förbannad...
7.00 gör jag morgon, trött bebis!

Är det något jag bör göra annorlunda? I natt ramsade jag en del, gick in endast en gång och gjorde solfjädern, men då hade han hållit igång länge utan att lugna sig. När han stökade tidigt i morse gick sambon upp och gjorde i ordning sig, jag körde igång dammsugaren, men det verkade inte lugna direkt. Jag tycker att jag håller min oro borta, blir något irriterad dock då jag vet ju att han kan sova så mycket bättre. Tror inte att det hörs på min röst när jag ramsar, men vem vet.
Snälla peppa mig inför i natt :!:
Vår familj förtjänar att njuta!
Lilla E juni -10, kurstart 3/12-10
Stora O juni -08, kurstart 18/3-09
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Hej! Jag har läst de senaste inläggen och tycker verkligen ni har jobbat på bra. Kan inte se något ni kunde gjort annorlunda! Förstår att det är lätt att bli otålig när ni har sett hur fina nätterna kan vara (och snart kommer att vara hela tiden :wink: ), men kanske var det hans sätt att kolla en sista gång om det verkligen är detta som gäller.

Ni är jätteduktiga. Han har lärt sig mycket på så kort tid ändå, allt kan inte fungera prickfritt ännu. Så lyssna av i natt och hjälp honom först när han ber om det så kommer era nätter snart vara stabila.
Lycka till i natt!
Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Hoppas att läggningen har funkat bra för dig ida.. *kram*
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
Celia

Inlägg av Celia »

God morgon! Natten gick mycket bättre- Oskar somnade på en gång, eller han låg och "mysknorrade" lite efter att pappa hade lagt honom, ungefär som han brukar göra i vagnen. Gosigt! Kl. 5.03 vaknade han till och skrek, jag ramsade och gick sen ner och gjorde te och såg lite på tv (matlagningsprogram vid denna arla stund, trevligt!) Kl. 05.22 tystnade Oskar efter ramsa och påminnelse. Kl. 6.30 var han igång igen men lugnades lite av pappas höga ramsa. Tror nog han låg vaken och bajsade för 06.45 ropade han liksom till och vi skyndade in och gjorde glad morgon. Tur att vi hade marginakvarten! Känns iaf mycket bättre idag, men vi har en liten bit kvar att jobba med! Kram på er.
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Heja \:D/ . Hade det på känn :wink: .
Kram Emma
Celia

Inlägg av Celia »

Tack Emma för att du tror på oss! En sak jag funderade över, det sägs ju att barnen ofta blir hårda i magen under kuren. Oskar har säkert bajsat fyra-fem bajsblöjor nu per dygn. Igår när han fick nattslurken bajsade han och i morse när vi tog upp honom var blöjan full igen. Någon som känner igen detta? :shock:
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Känns igen, men det "rättade" till sig efter någon vecka.. *kram*
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
Celia

Inlägg av Celia »

Hej, vill bara komma med en lite rapport så här långt. Vi har nu avklarat uppföljningsveckan och det går riktigt bra! Jag tror att sommartid gjorde Oskar lite förvirrad, då han vaknade till ett par gånger i förrgår och hade lite svårt att somna igår men annars har allt gått så fint! Han lägger sig själv tillrätta när vi lägger ner honom i sängen och innan han somnar ligger han och pratar lite för sig själv och myser. Han är mer busig, charmig och glad om dagarna, även om han har ett rätt bra humör! Han äter kanske inte så bra som han borde, spottar ut maten rätt ofta och är inte så förtjust i stora bitar. Något bra tips på att få honom att käka bättre? Han får dock gröt på morgonen, välling på eftermiddagen och ammar innan han ska sova, så om lunch och middag går lite trögt så tror jag ändå att han får i sig rätt bra ändå.
Annars vill jag bara tacka för stöd och råd på vägen, vi njuter mer av vår älskling och orken för varandra har återkommit! :heart:
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Hej! Underbar läsning, tack för det!

Kanske ge lite mer fin puré och samtidigt låta honom sitta och äta plockmat? Då vänjer han sig vid bitar samtidigt som det är spännande för honom att äta själv?
Kram Emma
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"