Ganska lyckad natt:)

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Anna m. Alva och Elsa
Kontakt:

Ganska lyckad natt:)

Inlägg av Anna m. Alva och Elsa »

Hej hej!

Så här gick natten:

20.07 somnade efter vaggning och ramsa vid utgång
20.47 vaknade
21.33 somnade efter otaliga vagningar och ramsningar vid utgång
Hör och häpna:
02.31 vaknade (bättre än vad jag vågat hoppas på)
04.17 somnade efter att jag ramsat mkt och vagnat vid behov. Jag ramsade så fort jag försökte lämna rummet men då protesterades det vilt. Eller, ja hon protesterade å det grövsta så fort jag slutade vagna och blev snabbt ledsen så jag vagnade henne lugn, ramsade ut och så satte det igång igen osv osv
07.10 vaknade hon själv(hade tänkt låta henen sova till 07.15(marginalkvarten)
och åt bättre än någonsin på bröstet(är en kråka på att äta annars)

Jag tyckte att natten gick över förväntan men jag vagnade henne faktist till sömns tillslut då vid 04.15. Då räckte det med att jag rullade vagnen aldrig så sakta och jag gjorde inga knyck.
Så fort jag stannade vagnen så gallskrek hon så det fick bli så här inatt. jag tog iallfall inte upp henne. jag ramsade mig ut som vanligt.
Jag försökte ramsa henne lugn på natten men hon svarar inte på ramsorna.....de lugnar henne inte alls.

Nu när hon somnade till morgonsömnen så kunde jag lämna henne i ca 3 minuter åt gången och då hörde jag på skriket att hon inte var ledsen utan att hon försökte komma till ro, jätteskönt att höra :lol:
Jag försökte beskedramsa så fort jag hörde att det tilltog men det funkade inte, snarare motsatsen så det var bara att vagna och låta henne vara sen så att hon fick gnälla sig till ro med lite lätt, lätt vagning och så ramsade jag när det blivit tyst.

Men jisses vad jag är trött :lol:

Kramar
Mamma till Alva 021220 och Elsa 040824
P?b?rjade kuren 041214. Hasade mig upp ur vagntr?sket 041221:)
JH

Inlägg av JH »

Duktigt duktig!!

Vår lilla Elsa (fint namn vad?! :D ) har ju just blivit kurad (eller, hon är ju inte färdigkurad, men vi har börjat få njuta av resultatet och ett litet tips angående ramsan: Misströsta inte! Elsa HATADE ramsan, och framförallt bekräftelsen, i början och jag trodde aldrig att det skulle gå, utan vagnade för mycket i början av kuren. Men efter ett tag gav jag mig sjutton på att inte vagna och körde bara ramsan (och nån vagning om hon blev helt tokig!) och till slut så började hon svara på den - superhäftigt! Man tror inte det i början när de bara blir helt tokiga när man ramsar ut, men fortsätt! Försök att minska de gånger du går in och vagnar. Försök att avvakta bara liiite längre varje gång (vet , det är jättesvårt :twisted: ), så ska du få se att det blir bättre och bättre. Ju oftare du vågar avvakta dessto fortare kommer det att gå att få henne att fatta galoppen.

Ni har ju redan gjort framsteg på bara 1 natt, så det ser väl jättebra ut! Lycka till i natt, håller tummarna!
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Anna m. Alva och Elsa
Kontakt:

Tack snälla snälla!

Inlägg av Anna m. Alva och Elsa »

Jag är väl tokig av sömnbrist men jag ser nästan fram emot nästa natt :lol:

/Mamman till flickan med det vackra namnet :wink:
Mamma till Alva 021220 och Elsa 040824
P?b?rjade kuren 041214. Hasade mig upp ur vagntr?sket 041221:)
mammamy

Inlägg av mammamy »

Hej Anna!
Bra jobbat att du inte tog upp henne, det sliter på en som mamma men är vägen framåt, heja!!! Jag funderade lite på hennes ätande. Hon verkar likna min lilleman där. Vi var tvugna använda amningsnapp i 7 veckor från början och det gjorde att han blev en sk "lat" bebis vid bröstet, dvs dålig på att suga ut den feta eftermjölken. Detta gör att barnen stoppar dålig på maten, äter tätt och får magknip och gaser (känns det igen?). Vi slet verkligen i 3,5 månad men nu har det blivit bättre.
Vid 4 månaders ålder ska barnen klara 4 timmar dagtid mellan målen och minst 10 ev 12 nattetid, man ska ha skippat insomningsslurken i standardmodellen. Såvitt jag förstår är ni långt därifrån nu men testa att försöka dra isär måltiderna för att på så sätt få henne mer hungrig till varje måltid och se om hon äter lite bättre då. I vår familj löste vi det så att han fick tillägg i flaska, numera efter varje amning. Om hon tar flaska kan du alltid ge tillägg som nattslurk innan nattsovningen så stoppar hon bättre. Kör du enligt standardmodellen eller går det inte när hon är en liten bröststökare? Har du börjat med smakportioner än eller tänker du vänta ett tag? Det finns en havregröt som Nestle gör som man kan ge som smakportioner från fyra månader. Hungriga barn har ju svårare att sova förståss och jag misstänker ändå att du sliter lite extra hårt av den orsaken.
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"