Väderbitna kinder

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Weledas wind och weather är just till för att smörjas innan man går ut.
Elisabeth ardens kräm har mineraloljor så den rekommenderar jag INTE till ditt lilla barn. :cry:

Sen smörjer jag med Galacto Base dagtid och innan natten på kinderna. Det tycker jag är det bästa. Kinderna är fortfarande lite torra, men aldrig spruckna. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

TorsMamma skrev: Sen smörjer jag med Galacto Base dagtid och innan natten på kinderna. Det tycker jag är det bästa. Kinderna är fortfarande lite torra, men aldrig spruckna. :D
Suck, som inte finns längre - blä :evil:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
wifsta
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 23:06
Ort: Timrå
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

Jag tror jag har det!
Prövade Foreverlivings Aloe Propolis på Veras kinder häromdagen. Fick med mig ett prov som jag smort med sedan i onsdags. Mycket drygt och kinderna har blivit jättefina! på bara tre dagar är de nästan i ursprungsskick. Inget annat jag prövat har haft samma effekt, och dessutom verkar det inte svida det minsta då hon inte protesterar när jag smörjer :D
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
sömnlös
Inlägg: 295
Blev medlem: fre 23 feb 2007, 14:29

Inlägg av sömnlös »

Vad bra att du hittat något som funkar för er!

Vi hittade Lindros bisalva till prinsens kinder. Magdroppar + omega + bisalva har lett till att prinsens eksem håller sig borta.
Jag använder dessutom bisalvan istället för cerat och läpparna läker över natten!
:heart: Med prinsessa -04 och prins -06 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"