Har en liten fundering angående läggning. Har en kille på 10 månader och känner att vi inte fått till det med läggningen. Har svårt att hitta en fast rutin att hålla fast vid, då jag är osäker på om den kommer fungera eller ej. Jag vet att det bara är "att bestämma sig" men har svårt att fullfölja det på just detta område.
Han börjar nu gnälla direkt när vi lägger honom, eftersom han vet att det är sovdags och han vill så innerligt gärna vara med i alla aktiviteter. Sedan två kvällar tillbaka har han också kommit underfund med att klättra upp och stå upp i sängen, vilket han gör om och om igen.
Målsättningen är att han skall somna själv i godan ro och att vi skall kunna lämna rummet direkt (gick jättebra de första månaderna) men känner mig väldigt missmodig just nu (i synnerhet när jag läser hur viktig sömnen/förtroendet är).
Dessutom är han förkyld just nu (verkar aldrig släppa, han har varit det i två veckor) och när han blir upprörd blir ju näsan än mer täppt, vilket gör det än svårare att få honom lugn igen. Eftersom förkylningen håller i sig så länge är jag orolig att man lägger till ännu en dålig vana.
För övrigt har vi väldigt fasta rutiner och han är en väldigt nöjd och belåten bebis. Det är väl därför jag känner en sådan hopplöshet och för hans del orättvisa när det inte funkar på detta plan.
Några tips?
Kram
Louise