Nu äntligen har jag läst alla
Harry Potter-böckerna! Och som så ofta när jag sträckläser så nästan ångrar jag mig efteråt... jag menar, jag måste måste måste bara läsa för att få veta hur det går. Och sen när jag vet att det går bra, då skulle jag ha velat njuta lite mer av läsandet, läst lite långsammare och noggrannare...

Jag har tidigare tänkt att jag skulle köpa böckerna när de kommer på rea, men medan jag höll på och läste nu, speciellt efter näst sista boken, så tänkte jag, att jag kommer aldrig mer att läsa dessa hemska, sorgliga böcker... Men nu, när jag är klar skulle jag kunna börja om direkt nästan, och kolla detaljer och hur handlingen hänger ihop från början till slut och så. Nu när jag vet att det slutar bra. Fast om jag fick bestämma skulle ju fler av "de goda" överleva, alltså...

Det är en sak som gör att jag aldrig skulle kunna bli författare: jag skulle inte kunna ha ihjäl folk!

Jag lever mig in så in i norden i vad jag läser så det blir jobbigt alltså. Är ni också såna knäppisar?
Kanske skulle ta om dem på engelska... :-k
Såg i tråden här att jag planerade att läsa Lewis resa... det har jag glömt! Jag har börjat med
Mina drömmars stad av
P A Fogelström. Den serien läste jag på gymnasiet och vet att jag gillade då, så det ska bli kul att återuppleva, jag var alldeles för ung och omogen då inbillar jag mig
Har också hunnit sticka emellan med
Konsten att läsa tankar av
Henrik Fexéus (han med Hjärnstorm på tv ni vet) - läs den!