Träning 2009!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Ons: aerolates + mage & armar
lör: stavgång 1 tim + mage & armar
sön joggade 5 km + mage & armar

Att det öht blev ett lördagspass är ER förtjänst :!:
Jag ville inte träna, hade ingen inspiration ALLS för träning:!: Kände rentav för att gå ner till kiosken och köpa något onyttigt (jag har ingen bebbe i magen att skylla på som vissa andra :lol: ) Men så tänkte jag på ER :!: Och att jag faktiskt håller i en träningstråd :!: Då kan man ju inte komma med färre pass, för att man "inte kände för det", så TACK :!: :heart:

Kvacke: hur går det med armen :?: :shock: Du är ju ill-smal, så du behöver ju inte oroa dig, :wink: men jag förstår att du vill träna ändå, hoppas du är bättre :!:

Nya mamman: Haru käkat mer glass i veckan eller.... :wink: :lol:
Jag hittde lättare brickor till hantlarna, så de har jag när jag kör armarna rakt ut, för det var inte en chans att klara med de tunga :shock: . De lättare väger 4,2. Men jag kör de tunga till biceps & triceps.

Har en väninna som kört poweryoga 3 pass i veckan i 6 veckor, som fått skitsnygga armar. Ska låna hennes DVD och prova om det kan vara något för mig att alternera med.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D Äntligen är våren här, eller vårvinter som det kallas här i norr :roll: Sol, takdropp, plusgrader :thumbsup: Har varit ute mest hela helgen och bara njuuutit. För mig kan man lätt stryka januari-februari ur almanackan :evil: men mars I looove it :lol:

Personlig tränare på jobbet var verkligen kanon. Fick ett specialprogram för överkroppen. Är ju som ni andra intresserad av att få snygga armar. Tyvärr har jag inte kommit igång med den delen än :oops:

Denna vecka blev det löpning tisdag och söndag. Idag var jag ute i 50 minuter och pressade på ORDENTLIGT i uppförsbackarna.

anna: härligt jobbat :thumbsup: Visst är det bra med lite yttre press ibland (när den inre motivationen inte riktigt räcker till)

Just nu är jag inne i ett flow då jag gått ned 4 kg de senaste två månaderna. Behövligt, då min mage blir plufsig DIREKT jag fuskar med onyttigheter (läs snabba kolisar, socker) Som belöning ska jag köpa nya jeans imorgon. En storlek MINDRE :shock: :D

Kram Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Linda, det låter underbart. Här har det bara varit grått idag och hela helgen :( Men i torsdags var det underbart när vi var ute och gick.

Skönt att få en liten spark i baken anna - man väljer ju faktiskt varje gång, vad man än gör.

Tre pass, som det ska vara :D
Tisdag: NIA
Torsdag: Barnvagnspromenad med trevligt sällskap 1 tim och 15 minuter
Söndag: NIA

Så kul att jag har två som bor i närheten som också har barn. Istället för att bara fika hos varandra så går vi ut och går på torsdagar. :thumbsup: Barnvagnsmaffian :?: 8)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
kvacke

Inlägg av kvacke »

Anna - Tackar för frågan men det är skit med armen! :cry: Det har spridit sig till underarmen nu också så det är bara vila som gäller. Svårt att lyfta Oscar och sånt men, men det går väl över. Jag är ju smal som sagt men hade börjat få rätt snygga armar och axlar nu och vill verkligen fortsätta träna. Får nästan lite abstinens. :wink:

Kramar på er allihop.
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
miniz

Inlägg av miniz »

Japp. Vad skönt det är att komma ut ur dvala och vad fort det gar nedför
(med moral och ork...) när man sätter röven ner.

Tva pass blev det den här veckan.

Kram
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Elle

Inlägg av Elle »

:evil: Har legat däckad i veckan av en elak förkylning med feber och hosta. :evil: Men nu börjar den ge med sig. Nästa vecka blir det många promenader då vi åker till mor och far på "landet".

kvacke hoppas att det onda går över snart!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Härligt vad duktiga ni är! Själv får jag nog säga att det är lite pinsamt, det blev bara 2 pass den här veckan också. Spinning i måndags och löpning i fredags.

I torsdags gick vi iofs långa rundan till barnens mormor, vilket innebär att vi går längs vägen dit och sedan genom skogen hem. Det blir ca 2 km och stigen genom skogen är inte mycket att skryta med. Den är stenig, brant och passerar några så här års väldigt blöta partier. Eftersom jag hade Sigge i vagnen och 2 hundar med mig så skulle jag kunna känna att det var värt att notera.
Men jag är mer imponerad av Emil som absolut skulle dra med sig sin skottkärra, vilket han också gjorde, hela vägen utan minsta gnäll. :)

Anders
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Emil :heart:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Linda Vega: Håller med, stryk gärna jan-feb, men för mig innebär det även mars... :? Visst, det går åt rätt håll, men det känns ändå långt kvar... Fast idag var det TOPPEN :!: :thumbsup: Vår i luften och lungorna på springturen! :D
Vad det verkar kul och bra med personlig tränare!! Vilken oerhört bra personalförmån :!: JA! Det är jättebra med tråden, för om man ballar ur så skäms man på RIKTIGT, och tar nya tag igen! :D Och så får man pepp för att köra vidare! :D
Och du: =D> =D> =D> SUVERÄNT bra jobbat inför nya jeansköpet, hur kul som helst!! :D :D :D

/LO SÅ bra med barnvagnspromenader istället för fika :!: :thumbsup: :D Toppen!

kvacke: Det där lät inte bra :cry: Vila din stackars arm nu, så får du köra på när du blir bättre! :heart:

miniz: Ja, nu sätter vi inte ner röven, nu ger vi oss ut i vårluften och kör så det ryker!! :D

Elle: Usch, usch, krya på dig!

Father A 2 (+ 0,5) pass är ju bättre än inga alls, eller hur!
Skäms inte, nästa vecka levererar du väl istället 3 pass:?: :wink:
Starkt av lille Emil :!: :D

Jag känner mig VRÅLPIGG och på hugget inför nästa veckas träning! :D

kram anna
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

8) Våren är här...hoppas den nu stannar!

Härligt jobbat alla träningsglada!

Förra veckan tränade jag

Mån: Body pump
Tis: Ashtangayoga
Tors: löpning 5 km på jobbet
Lör: Body pump

Snygga armar ja! Jag tycker att Body pump har varit kalas, då man tränar igenom alla muskler, biceps o triceps framförallt.
Annars är gummibanden super om man vill träna triceps!!

Nu ska jag tränar armar genom fönsterputsning!
Tjo ho!

Linda
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Härligt jobbat Gotlandsmamma! :D

kram anna
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Oj vad ni ligger i! Det märks att det är vår på gång!!!
LindaVega, jag kan gärna tänka mig att låna din PT!! Vilken himla bra arbetsgivare du måste ha!!!!! Tilykke med det!!! OCH med viktraset + jeansköp!!!

Själv har jag tappat rösten och det är inte Malena Ernmans fel utan helt enkelt vårens. Vårförkylning. Så lite träning blev till ännu mindre den här veckan :lol:
DOCK blev det ingen mer glass efter mötet med Szalkai. Jag ska fasen springa maraton 2011. 2010 får jag satsa på en halvmara (OJDÅ vad lätt det är att sitta här och bräka, när man är på jäsning och all seriös träning är helt avlägsen. Försvarsmekanism, antar jag :lol: )
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Eeh...Nya mamman, 8-[ detta skrev DU i februari :wink: :
,Hrm... SKÄRP ER (ni som verkar behöva det)!!
Det är hälsan, energin och välmåendet vi gamblar med när vi hoppar över motionen!
Ville bara påpeka det!
En styrkekvart kan ni väl åstadkomma i alla fall. lite armhävningar och utfall, typ? Nu ska jag ut och gå i mörkret bara för att jag sitter här och är besserwisser-aktig!

Ville bara påminna lite :lol:

Det är lite glesa rapporter från följande (som var med från början av tråden):

TWINS
ÅSA B
FJÄLLFOLKET (ont fortfarande? :shock: )
TINIS
BLOMMAN

Var är ni :?:
Vad behöver ni :?:
Skäll :?:
Pepp :?:
Medlidande :?:

kram anna
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Jamen Anna, jag är gravid och SJUK! Hostar och har tappat rösten!!
MEDLIDANDE TACK!!!!
Jag får frisedel ett par dagar till. Men sen är det banne mej inga ursäkter längre, då måste det röras på fläsket!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol: :shock: :lol:
Jamen klart du får medlidande nya mamman :!: :heart: Du ÄR ju gravid OCH sjuk :!: :cry: Jag ville bara skoja lite, hoppas verkligen det gick fram :?: :shock: :shock: :shock:
Helt bedrövligt har du ju det! :cry: Hur går det med illamåendet då? Är det borta, eller kvar ibland?
Jag strör lite hjärtan och hoppas min ironiska dumma humor :oops: inte strött salt i såren på dig :heart: :heart: :heart:

kram anna
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"