Att handla är en stor underbar händelse i lillkillens liv, att få handla är kul, då får han köra egen liten kundvagn och fylla den med allsköns frukt, bröd, och ibland en liten påse med lördagsgodis. Idag var en sådan dag, så ni kan ju tänka er lyckan,..... tre åringen står framför stora plockgodishyllan, och mamma frågar, vilka tre godisar vill du ha i lördagspåsen?
Lillprinsen tittar storögt på godishyllan, funderar länge och väljer sedan, choklad, rallybilar och fruktgelegodis.
När mamma plockat godiset i påsen frågar han storögt, mamma Ejjot handla mejoom? Varpå jag lite amningsdisträ som man blir när man ammar hela dagarna säger, näää du får inte fler godisar, lördagsgodis är tre stycken det vet du!
MEJOOOM!
Varpå en något förvånad moder inser att det sonen vill handla idag är....... Melon, vattenmelon.
Självklart får han sin melon i kundvagnen, då händer det mamma absolut inte räknat med, lillkillen räcker överlyckligt tillbaka lördagsgodispåsen, för han vill hellre ha melonen än godispåsen i sin lilla kundvagn.
Jag frågar: ville du inte ha godis? Varpå lillkillen svarar: Nej tack
Jag såg på min son tog emot hans godispåse och såg hur lycklig han var, och det pga en halv vattenmelon, och insåg med glädjeblandad förfäran att min son är klokare än jag. Han valde frukt före godis.
8) 8) 8) 8)