/LO
Träning 2009!
Jättelänge sedan jag skrev. Har varit borta - Göteborg och Stockholm, så jag har inte tränat sen förra söndan. Och idag är jag magsjuk
Så ingen trräning idag heller.
/LO
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Vilken lyx med personlig tränare!
Och blä för magsjuka /LO!
Min vecka:
Mån - skivstång
ons - skivstång/puls
tors - ridning
fre - promenad
sön - promenad
Det är så kul för min Mathias har också kommit igång med träningen och vi kör skivstång på måndagar ihop, skitkul att peppa varann!
Och blä för magsjuka /LO!
Min vecka:
Mån - skivstång
ons - skivstång/puls
tors - ridning
fre - promenad
sön - promenad
Det är så kul för min Mathias har också kommit igång med träningen och vi kör skivstång på måndagar ihop, skitkul att peppa varann!
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
TJOHOOOO
Tis: löpning 5 km
ons rask promenad med väninna 1 tim
lör:uppvärmning promenad med Clara 50 min, sedan ett pass i RUSKIGT tempo, varvade maotionscykel, stepup, hantlar och mage 1 tim
sön: motionscykel, step, styrka 1 tim.
LindaVega, vad SUVERÄNT med personlig tränare
Kämpa på alla!
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
-
Gotlandsmamma
-
Gotlandsmamma
Här på kobben är det vårkänslor med vårblommor, fågelkvitter o barmark!
Denna vecka har det blivit:
Step och styrkepass på mitt träningsställe, mkt svettigt
Känner mig nöjd o kul har det varit att testa nya saker som core o step,
Må så gott!
Linda
I'm back! 
Magsjuka och resor är över för denna gången.
Tisdag - NIA
Torsdag - långpromenad 1,5 timme med vagn
Lördag - NIA
Känns skönt!
/LO
Magsjuka och resor är över för denna gången.
Tisdag - NIA
Torsdag - långpromenad 1,5 timme med vagn
Lördag - NIA
Känns skönt!
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
3 pass blev det för mig.
tis: joggingtur 5 km
fre: motionscykel och styrka 1 tim
sön: aerobics/styrka 1 tim
Jag är nöjd!
Nya mamman: Jag har lånat sambons hantlar (de lättaste han har) och de är på 6,4 kilo styck. Men hur ofta körde du? Hur många pass i veckan med hantlar? Och hur många repetitioner på varje övning? Så många man orkar och några till, skrev du ju, men upplägget?
Mer inspiration tack!
kram anna
-
Fd Medlem
Vad duktiga ni alla är!
Verkligen.
Själv kan jag bara konstatera hur fort förfallet går: Jag har redan fått ont i axlar och bröstrygg av att inte träna på ett par veckor. Eller är det månader nu??! Nej, faktisk, det är bara ett par veckor.
Men jag promenerar. Lite i alla fall.
Gotlandsmamma: EN tidning jag tycker är rätt bra är Topphälsa. Den är ganska "folklig" och inte så extra som exempelvis Fitness kan vara. Iform är rätt tråkig, mest fö att den är en ren adaption från danska. Väldigt mycket samma saker, om och om igen. Runner's world är ett måste för den som springer! Massor av inspiration!
Anna: Vilka bjässehantlar! Sikta på 15x2, för att sedan öka till 12-15x3, skulle jag säga. Det kan nog bli svårt dock med den tyngden på vissa muskler (triceps, vissa axelövningar osv). Men det vet jag ju egentligen inget om, du kommer i stuprören (WOW!) och kanske är jättestark, men annars är mitt råd: investera i ett par något lättare också. Jag har köpt mina på Coop för en jättebillig peng, till exempel! Då kan du göra bra axelövningar, där du lyfter sträckta armar rakt ut, utmed sidorna. Detta kan även göras med en gummisnodd, jag har en sån och tycker att den är jättebra för just axlar och nacke!
Ska gå och dra lite i den nu, så att min trötta rygg får lite blodcirkulation!
Kram
Verkligen.
Själv kan jag bara konstatera hur fort förfallet går: Jag har redan fått ont i axlar och bröstrygg av att inte träna på ett par veckor. Eller är det månader nu??! Nej, faktisk, det är bara ett par veckor.
Men jag promenerar. Lite i alla fall.
Gotlandsmamma: EN tidning jag tycker är rätt bra är Topphälsa. Den är ganska "folklig" och inte så extra som exempelvis Fitness kan vara. Iform är rätt tråkig, mest fö att den är en ren adaption från danska. Väldigt mycket samma saker, om och om igen. Runner's world är ett måste för den som springer! Massor av inspiration!
Anna: Vilka bjässehantlar! Sikta på 15x2, för att sedan öka till 12-15x3, skulle jag säga. Det kan nog bli svårt dock med den tyngden på vissa muskler (triceps, vissa axelövningar osv). Men det vet jag ju egentligen inget om, du kommer i stuprören (WOW!) och kanske är jättestark, men annars är mitt råd: investera i ett par något lättare också. Jag har köpt mina på Coop för en jättebillig peng, till exempel! Då kan du göra bra axelövningar, där du lyfter sträckta armar rakt ut, utmed sidorna. Detta kan även göras med en gummisnodd, jag har en sån och tycker att den är jättebra för just axlar och nacke!
Ska gå och dra lite i den nu, så att min trötta rygg får lite blodcirkulation!
Kram
Nya mamman:
Jag har lättare hantlar också, men det är riktiga "mes-hantlar" man har till aerobics och så på c:a 1 kg styck. Gummiband har jag också, och de brukar jag köra en del med, det är ju bra i och med att man justerar hur hårt man håller åt dem.
Nej, jag är inte jättestark. Men jag lyfter en del i mitt "vanliga" jobb. Mattrullar, spackelsäckar, klinkerspaket trägolvsförpackningar o.s.v. Fast det är mer snabbt och explosivt, där är jag med, men jag blir fort uttröttad vid repetitioner
Jag tror verkligen inte jag skulle klara att lyfta rakt ut utmed sidorna med de hantlar jag har nu, men jag ska prova
Hur ofta då? Vid varje träningspass 3-4 ggr/vecka, eller en liten sväng varje dag även om jag inte tränat för övrigt?
japp, jag är SÅ glad att jag kommer i brallorna igen
kram anna
-
Fd Medlem
Nej, Anna, kör inte varje dag!
Musklerna måste få återhämta sig, speciellt om du varvar in aerobics och annat! 2-3 gånger i veckan skulle jag säga räcker! OM du inte gör som proffsen och delar upp muskelgrupperna, dvs kör axlar och bröst dag 1, ben och rumpa dag 2, rygg och mage dag 3 osv. Men ur vad inrutat!
Fast vem vet, du kanske siktar på Miss Fitness 2009?
Kram!
Musklerna måste få återhämta sig, speciellt om du varvar in aerobics och annat! 2-3 gånger i veckan skulle jag säga räcker! OM du inte gör som proffsen och delar upp muskelgrupperna, dvs kör axlar och bröst dag 1, ben och rumpa dag 2, rygg och mage dag 3 osv. Men ur vad inrutat!
Fast vem vet, du kanske siktar på Miss Fitness 2009?
Kram!
Nädu, inget miss fitness för mig
Tack för tipsen!
Jag har ett problem bara, och det är att jag fortfarande inte är bra i axeln.
kram anna
-
Fd Medlem
Så smyger man iväg i skydd av mörkret för att köpa en hink Haägen-Dazs på skit-ICA runt hörnet. Går därifrån och tänker "vad fasen var det som hände, egentligen..?" (fast det vet jag ju, pyre i magen...)
Och vem möter man?
Anders Szalkai.
Han har sprungit 52 maror och har 32 i vilopuls. Han är min stora, stora hjälte! Vi bor i samma kvarter och jag ser honom inte ofta, men jag lyckas alltid pricka in de dagar då jag känner mig som mest jäst.
It's a sign...
För den som behöver lite inspiration: http://www.szalkai.com
Och vem möter man?
Anders Szalkai.
Han har sprungit 52 maror och har 32 i vilopuls. Han är min stora, stora hjälte! Vi bor i samma kvarter och jag ser honom inte ofta, men jag lyckas alltid pricka in de dagar då jag känner mig som mest jäst.
It's a sign...
För den som behöver lite inspiration: http://www.szalkai.com
Min arm är helt paj så jag har inte tränat nåt. Kände för några veckor sen att jag hade en muskelinflammation i armen och sen mockade jag en dag i stallet och sen dess är den åt helskotta. Antar att det bara är att vila men jag vill träna!!
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader