Det finns förmodligen otaliga trådar om ämnet men just nu hittar jag ingen så jag startar en ny! Storebror är nu 2 år och 10 månader. Helt plötsligt får en vecka sedan (då vi var på resa) så började läggningarna strula nånting kolossalt! Det skriks, gormas, ska drickas vatten, kissas - you know the story! (Vi försöker förebygga med vatten före läggning, självklart toabesök oxå och potta på rummet) men ungen är ordentligt envis! (hmmm vem kan han ha fått det ifrån
Ikväll, efter en halvtimmes strul, gjorde jag som jag läst i någon tråd och lyfte honom ur sängen, satte honom på golvet och sa typ "nu sitter vi här och du får inte sova". Joho.... han hade nog suttit där ännu om jag oxå gjort det! Han sa bara att "du och jag ska sitta här heeeela dagen" och sen satt han och halvnickade. Till slut så gick jag ut ur rummet till min säng och sa att nu ska i alla fall jag sova och då gav han sig och gick och lade sig och somnade. Hela proceduren tog en dryg timme
Har ni några goda råd att komma med? Det kom så väldigt plötsligt, från ingenstans så jag kan inte tänka mig annat än att det är trotsen som stormat in (även om d inte märks på något annat sätt ännu