Under lördagens frukost (kaotiskt i vanlig ordning) sitter den lilla på sin kant, stilla ovanligt länge, och fiffilurar och kommenterar. Litet sammandrag...
Självkänsla
Självkänsla
En tvååring borde alla ha i sina hem. Är en verklig glädjespridare som står på toppen av sin självkänsla.
Under lördagens frukost (kaotiskt i vanlig ordning) sitter den lilla på sin kant, stilla ovanligt länge, och fiffilurar och kommenterar. Litet sammandrag...
Tittar på oss alla och säger "minna äskar mig". Betyder "jag älskar mig"... Minna används om mycket som har med mig/jag/mina att göra så folk tror att hon heter det.
Smörgåsen ska smöras och det ska "minna fälv" förstås göra. Halva smörbyttan går åt och halt blir det överallt och mitt i vänder hon på smörgåsen och börjar om på andra sidan. "Fel fot" säger hon...allt som är upp-och-ner, fel eller ut-och-in heter "fel fot". När hon färdig skiner hon upp och säger "Astrid kunde" men enorm stolthet i rösten.
Kissenödig springer hon iväg med trosorna vid knäna, kissar på potten och tar med sig den till frukostbordet för att stolt visa alla. Tömmer den i toan själv och kommer utspringande "minna kunde". Japp, lite städning krävs emellanåt...
Vid minigolfen på eftermiddagen var det ständigt "minna tur" och om inte annat fick vi ett extra hinder på banan...

"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007