Självkänsla

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Susanne*

Självkänsla

Inlägg av Susanne* »

En tvååring borde alla ha i sina hem. Är en verklig glädjespridare som står på toppen av sin självkänsla.

Under lördagens frukost (kaotiskt i vanlig ordning) sitter den lilla på sin kant, stilla ovanligt länge, och fiffilurar och kommenterar. Litet sammandrag...

:D Tittar på oss alla och säger "minna äskar mig". Betyder "jag älskar mig"... Minna används om mycket som har med mig/jag/mina att göra så folk tror att hon heter det.

:D Smörgåsen ska smöras och det ska "minna fälv" förstås göra. Halva smörbyttan går åt och halt blir det överallt och mitt i vänder hon på smörgåsen och börjar om på andra sidan. "Fel fot" säger hon...allt som är upp-och-ner, fel eller ut-och-in heter "fel fot". När hon färdig skiner hon upp och säger "Astrid kunde" men enorm stolthet i rösten.

:D Kissenödig springer hon iväg med trosorna vid knäna, kissar på potten och tar med sig den till frukostbordet för att stolt visa alla. Tömmer den i toan själv och kommer utspringande "minna kunde". Japp, lite städning krävs emellanåt...

:D Vid minigolfen på eftermiddagen var det ständigt "minna tur" och om inte annat fick vi ett extra hinder på banan...

:D :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: Jag har en lika dan! :lol:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Jag med! :D

Jag förstår verkligen AW:s ord om att en 2-åring borde alla ha i huset!
Helt ljuvligt! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
tallo

Inlägg av tallo »

Hej! Jag instämmer med de föregående talarna!!!
:D UNDERBART :D
Caroline 22 ?r, mamma till Bianca :heart: 2 ?r den 20/8-05
Annelie H

Inlägg av Annelie H »

"suckar"...saknar två-åringen... :heart: helt underbart!!
Oerhört stolt mamma till tre "stora små gullungar"
-93 -95 -02 (samma pappa) (skratt)
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"