Lilltjejen har nu fyllt 7 månader och i princip på födelsedagen så bestämde hon sig för att vakna för tidigt, så nu skulle jag behöva lite hjälp på vägen.
Vi har aldrig behövt kura Majken och hon har varit väldigt duktig på att hitta rätt i sina scheman med lite hjälp när det är dags att ändra. Däremot nattammar jag fortfarande av två orsaker, jag tycker det är mysigt, då hon inte är så sugen på att amma på dagen och så har hon lite allergier så jag ville amma så mycket som möjligt (och med en dagvägrare så har det fått bli på natten). Iom att hon alltid varit så duktig på att hitta rätt så har jag förutsatta att hon kommer att sluta nattamma av sig själv när hon blir tillräckligt mätt på dagen, men där gick jag bet. Vi hade bestämmt att sluta nattamma nästa helg, men om hon nu har börjat vakna tidigt på morgnarna så vet jag inte riktigt i vilken ordning jag skall ta tag i detta.
Majkens schema ser (eller såg ut) ut som följer:
Natt 19,45-07,30 (med marginaler på ca 15-20 min, nattamning 04,30 har varit samma tid sedan hon var 3 v, mao rätt invant)
8,00 Frukost, Amning
9,45-10.30 Förmiddagslur
11 Lunch, mat (relativt mycket då hon är stor i maten detta mål)
12.30-14 Vila
14,30 mellis, Frukt och amning
16,15-17 Em lur
17 Middag, gröt (tänkte snart gå över till mat detta mål och ge gröt till frukost)
19 Kvällmys med amning, pappamys med pyamas och bokstund, lite amning till och god natt utan problem kl 19,40.
Så, med en kort introduktion
Sen en tanke till, skall jag sluta nattamma mitt i denna förändring, vill gärna sluta innan 8 månadersböket.
Nu blev det ett långt och förvirrat inlägg, sorry, men det är lika förvirrat i huvudet