Inatt har blöjan inte läckt. Körde som tidigare på Pampers Baby Dry strl 5 (11-25 kg) men knäppte riktigt tight. Känns nästan elakt att dra åt så hårt över magen som är så utspänd efter middagen och dessutom tippa i en flaska välling på det sedan. Själv skulle jag nog blivit illamående.
Dock vaknade Junior ändå när Pappan gick upp imorse. Pappans klocka ringer 6 och ofta vaknar Junior nån gång mellan 6-7 när Pappan är uppe och stökar. Sedan ligger han där och tjattrar "lalalala" "mamamamama" osv. Han får hållas, själv är jag nästan medvetslös tills våran klocka ringer 7. Då hör man Junior "iiiiih" och hur han nästan spricker av förväntan och glädje när han VET att det är morgon! Antar att det får vara såhär? På helgen när Pappan också sover till 7 brukar Junior inte vakna tidigare och ligga och tjattra.
Ja välling är verkligen toppen! Junior gillar ju inte gröt och vill helst inte bli matad så det är bara givet med vällingflaskan här. Vi brukar läsa en bok medan vi dricker välling. Junior sitter vänd utåt i mitt knä och konstigt nog har han inte visat intresse av att vilja hålla flaskan själv, han som ska göra allt annat själv. Det är lite fippligt att hålla och bläddra bok med en hand och hålla vällingflaskan med andra handen. Det gäller dessutom att inte råka luta den så att han suger tomt ett tag för då tycker han att det är färdigt oavsett om han druckit två klunkar eller hela flaskan. Han har inte tiiiiiiiid!