Träning 2009!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

ÅH, fjällis. Idag hade vi väder så jag önskade mig en renfäll. Men det var skönt i solen och snön ändå - på snowracer stundtals...

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Kvacke, respekt! Jäkla tempo!
Fjällmor, allt räknas som ger (tränings)värk eller höjd puls. Antar att den där vurpan gav lite av varje... :lol:
Promenader låter bra, heja heja!
Själv är jag skitnöjd nu, för jag tog mig en styrkekvart plus en timmes rejäl promenad i mörka, kalla stan nu på kvällskvisten.
Nu: fruktsallad, Mia&Klara och försenat Alla Hjärtans-firande!

kram
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Veckan som gick blev det inte så mycket träning, var ju uppe i Stockholm och i onsdags överraskade Susan med att komma upp och den kvällen trollades bort med Joe Labero :)

Tisdag 12 km löpning, på otroligt hala stigar. Tur jag hade broddarna med mig, annars hade det inte gått att ta sig fram alls.
Torsdag 1,5 timme innebandy i stenhårt tempo, vilket medförde skavsår och träningsvärk.

Nu har det gett med sig så i morgon blir det ett pass igen.
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
blomman

Inlägg av blomman »

Shit vad ni är duktiga! :lol:

Jag är äntligen tillbaka och kör åtminstone Yoga (jag och Mira tillsammans, hon älskar det!) och sen har jag upptäckt vad som är grejen för mig!
Kallhyggen!
Speciellt såna där de kvistar på plats! Höga benlyft och ständigt småhalkande ger kraftig träningsvärk i låren. Går man dessutom vilse litegrann så blir det ett rejält pass :lol:

Jag är inte bra på att träna genom att åka på pass och träna, utan det måste bli skogen för mig. Tänkte kanske (kanske!) ge mig på att terränglöpa till våren..
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Fina rapporter från de flesta i alla fall :wink:

Jag vet inte hur jag ska räkna veckan... :-k

mån: åklapp med barne 2,5 timme upp och ner i slalombackens pulka-backe (ja, det kändes!! och kul hade vi också)
tis: löpning 5 km
tors: löpning 7 km
fre: åklapp igen

Sedan sa sambon på fredagskvällen: Jag känner för att renovera :!: Jag: :o :o :o :lol: :o :o :o
Så hela lördagen och hela söndagen har vi rivit bort masonit, plockat spik, burit skräp, slipat upp gammalt vackert grangolv (jag LOVAR timme efter timme med kantslipen tog HÅRT på baklår och rygg :!: ) så någon ytterligare träning än detta blev det inte i helgen, men jag lär ha ont imorgon!

NÄ, nu ska jag fortsätta spackla skarver ett par timmar till!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Sen rapport om v.7 träning!

Mån: Body pump
Tis: Ashtangayoga
Ons: Body pump
Lör: Body pump och promenad på 60 min
Sön: Promenad med snowracer

Igår mån testade jag Body combat för första gången o det gillade jag inte! Saknar ett pass som heter Body attack. Det var fartfyllt o kul men combat, det var för mkt boxningsslag o sånt i...

Broddar borde jag också köpa!

Må så gott!

Linda
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Tjenixen! :wink:

Här kommer en rapport från slaskigt Karlstad!

Denna vecka tränade jag
Mån: Body combat (inte alls min grej men nu vet jag det iaf)
Tis: Ashtangayoga
Sön: Rask långpromenad 1.5 tim med hund plus Body pump på SATS
med kär väninna i Karlstad. Spännande att komma till ny anläggning!

Jag är på besök i Karlstad hos mina päron hela kommande vecka, vi får se vad det blir. På onsdag blir det vattengympa, då min kompis är instruktör. Förhoppningsvis promenader o kanske nån löpträning. Skorna är MED!

Ni andra då? :D

Tänkte bara på en grej, ni som löptränar mkt, känner ni er nöjda med att köra konditionsträning enbart, eller kompletterar ni med något av styrketräning?
kvacke

Inlägg av kvacke »

Min vecka:

Mån: Skivstång
Tis: Medel pass
Ons: Skivstång/puls
Fre: ridning, ute och galopperade länge och det kändes i benen dan efter kan jag säga :wink:
Sön: Pulka och skottning

Nu har vi blivit tokförkylda hela bunten så vi får se hur det blir denna veckan.
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Gotlandsmamma skrev: Tänkte bara på en grej, ni som löptränar mkt, känner ni er nöjda med att köra konditionsträning enbart, eller kompletterar ni med något av styrketräning?
Nej inte helt nöjd. Hade tänkt att gå på PUMP en gång/veckan, men inte kommit iväg en enda gång :oops: Har hantlar, men det är trögt att komma igång hemma. Funderar på att köpa ngn dvd med bra styrkeövningar. Tips någon?

Denna vecka blev det promenad tis, tors (KALLT) och så löpning idag. Det vräkte ned snö, bitvis var det som att springa i sand, jobbigt as hell ma o. Förstår inte varför jag inte tar fram skidorna istället :roll: Kanske är jag för lat, det tar ju minst 10 minuter att ta sig till skidspåret :shock: :lol: Nu hoppas jag att jag kan komma ut mina tre pass kommande vecka. Börjar kännas att konditionen sackar lite...

Verkligen bra vecka både kvacke och Gotlandsmamma :thumbsup:

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Bra jobbat.

Den här veckan har jag haft sportlov, alltså ledigt från sport :)

Det har i stället blivit en massa aktiviteter som skridsko, inkl skottning av isbanan. Pulkaåkning och snöpulsning. Tiden har inte räckt till på kvällstid då jag prioriterat att tapetsera och montera Ikeas köksskåp.

Nästa vecka hoppas jag kunna rapportera mer "riktig" träning.

Anders
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Bra kämpat ni andra! :thumbsup:

3 pass från mig:
fre: motionscykel 45 min + lite styrka
lör: aerolates
sön: löppass c:a 6,5 km + situps och armar.

Ja, det blev lite ojämnt fördelat mina pass, då renoveringen har fortsatt ta ordentlig tid i veckan. Vitlasering av brädor, spackling skarver, lackning, misslyckning av lackning, så det bitvis fíck skrapas om igen... :roll:
Ja, jag har tillbringat större delen av veckan på knä!

LindaVega: Jag vet vad du menar med djupsnö!! Det sprang jag i idag, hade inte insett hur mycket snö det kom i natt :roll: Och det var såpass jobbigt att jag fick gå i 3 omgångar, bara 1-2 minuter, men ändå ett nederlag kände jag. Jag har tyvärr inga skidor, men det verkar vara enormt bra träning!!

Gotlandsmamma: Jag brukar komplettera löpträningen med åtminstone ett gäng situps efterår, och kanske lite armar också.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Oj, vad ni ligger i allesammans!
LindaVega, jag kör bara efter behov, en kvart om dagen, varierande övningar. Ofta bara mitt i alltihop, med barnen, framför teven, medan sambo lagar middag... Men vill du träna styra till en DVD, så tror jag att Blossom har gjort en bra, men den utgår från boll. Om du nu har eller kan tänka dig att köpa en sådan.

Gotlandsmamma, när jag springer så är det alltid med lite kompletterande styrka. Skulle helst slippa, gillar inte alls styrketräning, men det behövs för att inte skada sig och för att få upp lite kraft i benen. Inget avancerat, dock.

Själv har jag gjort en tråkig upptäckt. Jag hittar bara motivation att träna om jag har ett mätbart mål: förbättra en tid, minska en klädstorlek, orka springa en vis sträcka, klara ett visst antal armhävningar osv. Och jag kan bara motivera mig när jag har en chans att förbättras. Nu är jag gravid, har haft dåliga krafter, kommer att börja gå upp i vikt, bli klumpigare, jättestor - det går ofrånkomligen utför med formen, helt enkelt, och då kan jag inte motivera mig att sticka ut! Himla elände! Jag, hälsomissionären, kan inte ta mig för att mjukmotionera regelbundet för det allmänna välbefinnandets skull! Fast jag VET att det ger kortare starsträcka att komma igång efter förlossningen!
Jag skäms. Måste verkligen ta ett snacka med mig själv.
Den här veckan har, som ni nog förstår, inte bjudit på annat än barnvagnspromenader.
:oops: :oops: :oops: :oops:
miniz

Inlägg av miniz »

Min vecka var bättre än förra... men inte helt bra.
tis - springa
ons - promenad med backe
sön - lang promenad

Nya mamman - du vet att födsel är ett mal, kanske inte sa mätbart, men du maste fa upp flaset till förlossningen! Annars svimmar du ju med snabbandningen... :D

miniz
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Miniz, jag vet jag vet jag vet. Jag vet att jag behöver bra musklar för att klara det, jag vet att jag behöver träna för att inte få ont i rygg och fogar. Men det är liksom inte nog.
Fast jag pratar med mig själv, jag ska nog få med mig kroppen ut på lite hopp och skutt. :lol:
blomman

Inlägg av blomman »

Hej allihop!

Jag har halkat runt i skogen nästan varje dag den här veckan, minst 45 minuter och seom mest närmare 2 timmar. Det känns i benen!

I lördags åkte vi pulka i en grusgrop! DET var jobbigt, när man skulle ta sig uppför backarna och liksom småglider ner med sanden hela tiden.
Efter det gick jag hem och gjorde Ashtangayoga för första gången. Och det var mycket jobbigare än jag väntat mig. Så på söndagen var jag stel som en frusen fiskpinne, men skulle promenera hem en kompis hund, 2,5 kilometer bort. Det var bara det att jag tänkte gå genom skogen och gick lite fel ´(jag gör det.. ibland.. eller ofta :roll: ) så det blev världens promenad i värsta snårskogen och kuperade terrängen.

Framöver tänkte jag nog försöka börja terränglöpa (det skrev jag nog förut). Jag pallar inte att springa på rak, tråkig väg, men mitt inne i skogen, på småstigar och med berg och annat, där är det kul (har gjort det för många år sen) och mycket jobbigare.

Jag har ju en lång bakgrund som djurskötare, och med tre egna hästar, då var jag van att få träningen naturligt. Så för mig är det verkligen svårt att "träna", jag måste få in det naturligt i mitt liv.
Då är det tur man har hund och barn!

Jag har tyvärr början till en hallux valgus på vänster fot. Igår efter den oväntat långa promenaden gjorde den skitont, minst sagt!
Nån som vet hur det funkar att börja springa med en sån åkomma?

Kram Blomman
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"