Vad jag kan se, äter du alldeles för magert och för lite, tänk så här att du behöver 1 gram proteiner per kilo kroppsvikt, om du väger 70 kg så behöver du 70 gram proteiner. Detta får du då omräkna beroende på vad du äter, äter du kött t.ex så behöver du typ 350 gram biff per dag, det är rätt mycket. Sen behöver du lika mycket fett ibland mer, 70 gram rent fett... Om man som jag petar bort det feta på biffen och ger till maken, så måste jag komplettera med fett.Päivi skrev:Bacon till frukost.
Lunch varierar. Det kan vara kycklingsoppa gjord på kyckling, grädde eller kokosmjölk lite rödlök och champinjoner. Två droppar kycklingfond och lite vatten och kryddor.
Eller en LCHF - omelett med (lite) krossade tomater, ost, (lite) rödlök och bacon plus kryddor.
eller stekt kyckling med stekt haricor verts.
Middag kan vara som igår - stekt kött av något slag med stekta champinjoner eller haricorverts.
ibland är jag hungrig på kvällen och då kan jag äta stekt bacon.
Ofta är jag inte hungrig antingen till lunch eller middag och då äter jag inte.
Mörk 70 % choklad har jag tillåtit mig själv (lite) till helgen.
Bara bacon till frukost? hur mycket bacon äter du då? Jag äter 3 ägg och det är i minsta laget, skulle lugnt kunna komplettera det med ett helt/halvt paket bacon.
Så mot oljan Päivi, oljan
Kram Kristina