Jag kommer följa diskussionen!!! (Och kanske lägga mig i också?!
Jag vill bara understryka det Susanne skriver:
Jag har tänkt rätt mycket på det där de senaste veckorna. Vi har haft dagis till lillkillen sen han var 15 månader. Det har alltid fungerat bra. Inga sorgliga lämningar och ingen gråt och tandagnisslan... Han har haft långa dagar under vissa perioder och tretimmarsdagar under andra perioder och oavsett längden på dagen så har han älskat att komma HEM! Vi har varit så måna om hans fritid hemma så han har inte haft en enda aktivitet under hela sin livstid... Troligtvis är han ensam om det bland sina kompisar men jag har aldrig funderat över annat. Lugn, ro, tid att vara med familjen varje dag, tid att leka med sina egna leksaker, tid att hinna läsa bok, tid att sitta vid köksbordet och rita osv. Och nu "på äldre dar"Susanne G skrev: Vår dotter skolades in när hon var 2,8 år. Vi tog det oxå alltid lugnt efter dagis. På helgerna gjorde vi inte heller många knop. Jag tycker det hände lite nu när han blev runt 4,5 då känns det som att hon har större lust och ork till mer aktiviteter. Det behöver inte vara ngt speciellt. Tex gå till parken och åka skridskor.