Jag tror också nånstans att det är maten som inte räcker riktigt , som sagt hade jag precis samma problem med min äldsta dotter men hon tog flaska lite bättre. Det börjar dock lossna med flaskmatningen nu, det tar en halvtimme att få i henne 50ml men ner kommer det i alla fall. Har bara vågat hälla lite babyplus i det eftersom jag är lite orolig för vad nattmackan ställer till för magen om man inte är van vid ersättning.
Elsa och jag har båda varit lite dåliga i magen ett tag så nu har jag satt oss båda på magdroppar och lactiplus, kanske inte har nån som helst fysisk betydelse men om inte annat jagar det bort ett par vargar för mig.
Jag gav henne gröten ni tipsade om i förmiddags och hon var för härlig, hon hade ju såklart ingen aning om hur hon skulle bära sig åt men det märktes verkligen att hon ville ha i sig det för hon känmpade verkligen för att svälja och blev ganska arg på mig när det inte bjöds mer för dagen.
Ikväll slocknade hon tyvärr vid bröstet och vaknade inte fast jag mekade ner henne i grobag och allt möjligt. Kanske inte det bästa men nu blev det så, hon är verkligen trött vid sina sovtider nu men har haft svårt att komma till ro under dagen.
Igår var det supersvårt att få henne att somna men sen sov hon till 5 i morse. Det konstiga är att på nätterna så klarar hon av somna om själv ganska bra för det mesta, precis när jag skrev det så inser jag att det kan bero på att jag har öronproppar och kudde över huvet så jag hör inte förräns hon protesterar rejält
Det funkar tyvärr inte alls att testa med att låta henne fråga utan vagning, det var det jag gjorde igår och det slutade som sagt med att hon nästan storknade efter nån minut bara och det klarar inte jag. Mina barn kan få vara arga, det gör mig inget, tvärtom är jag glad att döttrarna har tåga i sig men inte riktigt ledsna.
Tänker hur som helst nu att jag satsar på att få rätsida på mattiderna och flaskmatning för jag tycker verkligen att hon äter lite för lite åt gången (dock bättre idag när jag har kört ett par dagar utan insomningsslurk) så får jag göra nåt åt vagningsträsket nästa vecka när jag kan känna mig lugn att hon verkligen är mätt.
Barnaboken har jag läst mycket i både nu och med första barnet.