Gröten vill jag gärna behålla med tanke på barnen
Vad dricker ni till? Själv gillar jag varken te eller kaffe på morgonen. Vill helst ha fruktjuice.
Tacksam för tips!
Nu hängde jag nog inte riktigt med... Alltså vadå två alternativ - det är ju samma? Och hur tillämpar man GI som kolhydratsmänniska? Bara minskar på kolhydraterna då eller? Ursäkta, men jag är helt ny på detta...TorpSara skrev:Jag tycker mig se att det är två alternativa vägar till viktminskning. Antingen GI/LCHF eller GI/LFHC. För GI kan man tillämpa även om man är en kolhydratsmänniska.![]()
Ahaaa- tack!TorpSara skrev:Nej, det är inte riktigt samma. (Men det har i mångt och mycket kommit att uppfattas som samma, av de flesta, så du är inte ensam.)
GI-metoden handlar mer om att premiera de långsamma kolhydraterna framför de snabba, medan LCHF är "strängare" och jobbar dessutom med mer fett för att hålla nere blodsockret och behålla mättnaden och då kan själva bulken i maten (kolhydraterna) minskas ytterligare.
Eftersom varken jag, min mage, min matlust, min övertygelse eller mitt miljösamvete klarar den sistnämnda modellen så gillar jag kompromissen att försöka hålla en någorlunda kvalitet på mina kolhydrater och mitt fett.
OCH, som alltid det enda hållbara, hur man än gör, motionen. Motion i sig är blodsockerreglerande.